Kanada

Tremmel

Ny medlem
Kanada
Tja!

Har lite planer på att dra iväg med en polare mot kanada till vintern.
Tänkte höra mig lite för vart man finner bra offpist i en härlig symbios med park och uteliv!
Om det finns någon som har någolunda koll på vilken ort, vilka priser och kanske till och med rekomendationer vore det chill om ni kunde höra av er.

/Tremmel

Senast ändrad:
Kanada
man åker ju inte till kanada för att åka pist. det snöar så sjukt mycket där, pluss att pudret e mycket fluffigare också.
åk till alperna för pist. åk till kanada för dina livs offpiståk

Kanada
Hallå!!!

Vill du ha sjukt bra offpistskidåknig ska du ta dig till Rogers Pass. En stor nationalpark som oftas får sjukt mycket med snö. Har själv varit där dom 3 senaste vintrarna. Finns hur mycket som helst att tura på:)
Eftersom det är en nationalpark så finns det inga liftar så all åkning sker med tur-utrustnig(stighudar etc.) Lite folk och man hittar alltid bra åkning.
Ett måste är dock att man har all lavinutrustning plus att man måste kunna bedömma lavinfaran för att hitta säkra åk.
Bor gör man i Revelstoke eller Golden där bor vi och åker oxå i Kickinghorse. En bra skidort med möjligheter till bra offpistskidåkning.
Frågor hör av dig så ska jag svara så gott jag kan.
ha de Mvh Linkan.

Kanada
Tremmel sa:
Tja!

Har lite planer på att dra iväg med en polare mot kanada till vintern.
Tänkte höra mig lite för vart man finner bra offpist i en härlig symbios med park och uteliv!
Om det finns någon som har någolunda koll på vilken ort, vilka priser och kanske till och med rekomendationer vore det chill om ni kunde höra av er.

/Tremmel
Det lutar nog mest åt Whistler nu då när dte fått goda rekommendationer!
Är dte någon som har koll på boende och resan dit samt liftkort?! Kommer antagligen bara var där runt 5-6 veckor. Resen och boendet är ju det största problemet känns det som. Någon som har koll gällande om det krävs visum eller dylikt?

// Tremmel

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp