Kanada

Anco

Ny medlem
Kanada
Tjena!
Funderar på att dra till Kanada med langley i början på Mars. Vet någon hur är det är med snön vid den tiden på året? Mängd? Kvalite?
/Anders

Kanada
Hej
Jag var själv i Kanada förra vintern i mars. Vi bilade runt i tre veckor mellan i stort sätt samma ställen som langly gör. Temperaturen varierade ganska mycket mellan -30 till 0. Bäst med snö var det i Whitewater och Fernie. Folk vi pratade med sa att det var ovanligt kallt för årstiden så det kanske är bättre att åka i januari eller februari. Fast man kan aldrig vara helt säker för i Whitewater hade de haft en rejäl töperiod i februari men när vi var där så snöade det varje dag.

Hasse

Kanada
Rätt val om du vill prova lite puder.
Har varit där några gånger och i år blir det Fernie(igen!!) och till en lodge ute i vildmarken, Powder Cowboy.
Januari-Februari eller Mars spelar ingen roll förutom att du har större chans för varmare dagar i Mars än i dom övriga månaderna.
Jag har varit där i Jan. och Feb. och har haft otroliga puder dagar samt -20 och +2 samt rejält med blötsnö.

Men detta kan lika gärna hända i Mars också.
Apex och Red Mountain är inte mina favoriter förutom om det är massor av puder men då är även Sälen roligt.
Dåligt med fallhöjd "over there" (ej Whistler och området runt Bannf) men det spelar ingen roll så länge snön finns , eller hur.

ps. jag reser i januari igen mest för att jag har tid då.

Favoriter där borta är Fernie-Whistler-Whitewater-Kicking Horse-Golden, hoppas att Powder Cowboy ska sälla sig till mina favoriter också.

morsning

Tillbaka
Topp