Säsonga i Kanada!

Angus95

Medlem
Säsonga i Kanada!
Hej! Jag behöver all hjälp jag kan få gällande min säsong i Kanada!

Jag har kontaktat ett företag (Stepwest) och de har accepterat mig, jag funderar dock på om jag kan hitta jobb och boende själv (lätt), tänkte annars ta hjälp av de för att göra det lätt! Däremot vill de att man jobbar heltid dvs 5 dagar i veckan! Jag tycker det låter lite väl mycket för en säsongsabretare som vilm vara där och åka skidor mestadels!

Här behöver jag hjälp med tänket! Är det dumt att riskera inte hitta jobb eller ett mer föredraget jobb men arbeta 5 dagar i veckan? Är det lätt att hitta boende utan seras hjälp etc?

Tar emot all hjälp och tankar
Tack på förhand!

Säsonga i Kanada!
Jag var och säsongade i Kanada (Whistler) vintern 16/17. Tog hjälp av reseföretaget Kilroy för att hitta mitt jobb och boende där. Jag tyckte det var värt att betala Kilroy för det, eftersom att jag i förväg kunde veta när jag hade boendet och skulle starta jobbet. Då kunde jag jobba i Sverige fram till mitten av november, i stället för att behöva leta jobb och boende innan säsongen börjar.

Det låter dock mycket att jobba 5 dagar i veckan om det är precis hela säsongen. Jag jobbade 3 - 4 dagar i veckan under lågsäsong, och 5 dagar i veckan under högsäsong. Det kändes ganska lagomt.

I Whistler var min uppfattning att jobb är ganska enkelt att få, men att boende är den svåra biten och att man måste vara tidigt ute för att få det.

Tillbaka
Topp