Säsonga i Kanada

Säsonga i Kanada
Halloj! Jag är en kille på 26 år som med flickvän är sugen på en säsong i Kanada. Vi har tidigare gjort 2 säsonger ihop i Franska alperna men har vart sugna på Kanada ett tag. Vi har fått våra visum godkända, så bara att knalla över för oss. Men vi är lite vilse, hur skaffar vi jobb? Boende? Vilka orter ska vi satsa på? Har kikat på Banff, men har förstått att det kanske inte blir så mycket åkning om vi mot förmodan skulle landa jobb och boende i Banff? Snälla ni som gjort säsong i Kanada, upplys mig om hur det fungerar! Har tidigare gjort säsonger som sagt, men i alperna är det ju ofta ski in ski out upplägg, så har ju varit enkelt att få in åkning på raster, efter jobb, före jobb osv. Är rädd att det blir svårt i Banff t.ex.? Tack på förhand!

Ps, vi letar ju boende, vi är mer än öppna för att dela om nån är sugen

Säsonga i Kanada
Hej Hugo!

Jag heter Wilmer och är 23 bast, jag ska också till Kanada (Revelstoke) under 24/25 säsongen med jobbvisum. Min flickvän kommer även ner lite senare under säsongen.

Jag har lagt upp inlägg i facebookgruppen Revy Rentals som verkar vara ett sjukt bra forum med många alternativ.

Letar ni efter en roomie i Revelstoke för att dra ner kostnader eller bara vill ha någon att utbyta lite fiffig information med så smsa mig!

0761847833

//Wilmer

Tillbaka
Topp