Känsla

Poppy

Ny medlem
Känsla
Tror ni det tar lång tid för mig att få in "känslan" med mina Salomon 720 när jag har åkt snowblades i 3 år innan. Kan tillägga att jag har åkt vanliga skidor i 7 år innan det.

MVH Christoffer

Känsla
Om du åkt Snowblades i tre år låter det mer som ett psykologiskt än fysiskt problem.

Jag föreslår att du börjar med att öva på att bära skidorna första säsongen. När du behärskar den tekniken utan att knocka folk eller skrapa bilar kan du prova med att åka lift. Börja med lämplig kabin för att succesivt närma dig släpliften under andra säsongen. Säsong tre bör du ha fått in "känslan" och du kan prova att glida sakta ner för de ljusgröna backarna i Sälen eller annan lämplig ort...

Lycka Till!
;-) / MM

Känsla
pröva!!

PS.om du har gått o köpt dig ett par 720is nya i butik bör du vara rätt så dum...madtrix kostar 2500 på alla stadium i landet.DS

Känsla
Baggis för dig poppy, fattar inte ens att du frågar! Snowblades är en alldeles utmärkt skola för all vidare åkning (trots allt negativt som skrivs i ämnet på FR). Man lär sig nämligen av nödvändighet att stå centrerad på skidan. Resten kommer av sig själv.

/Ace DG

Känsla
Visst kan man få lite av blades men de är ju så förbannat tråkiga!!! göra en 540 me blades kan man ju göra i sömnen osv.

BRa att du tagit tag i din åkning o skaffat ett par lagg ;)

Känsla
Om du har åkt skidor i 7år innan borde det inte vara några problmen att komma i dina nya lagg.
Skidor är som cykling, har man en gång lärt sig de så sitter det i, tar väl en dag eller två att komma in i det

Tillbaka
Topp