Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kanter/belag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nesta" data-source="post: 9243" data-attributes="member: 12649"><p>Nya skidor är slipade på fabrik så de är ofta skitvassa hela vägen. Om du vill slippa obehaget med att skidorna går rakt fram istället för att svänga när du vill så bör du göra kanterna betydligt mycket slöare i "böjen" på skidan där fram och fortsätta 10-15 cm bakåt, detta gäller även bakdelen på skidan, ungefär 15-20 cm från änden och framåt. Jag testade en gång ett par skidor som var vassa hela vägen i experimentellt syfte, tro mig, det känns som om du blivit nybörjare igen.</p><p>Vad gäller vallan och belaget så är mitt tips att åka på skidan 2-3 dar innan du vallar den sen är det bara att valla som vanligt.</p><p></p><p>Tomas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nesta, post: 9243, member: 12649"] Nya skidor är slipade på fabrik så de är ofta skitvassa hela vägen. Om du vill slippa obehaget med att skidorna går rakt fram istället för att svänga när du vill så bör du göra kanterna betydligt mycket slöare i "böjen" på skidan där fram och fortsätta 10-15 cm bakåt, detta gäller även bakdelen på skidan, ungefär 15-20 cm från änden och framåt. Jag testade en gång ett par skidor som var vassa hela vägen i experimentellt syfte, tro mig, det känns som om du blivit nybörjare igen. Vad gäller vallan och belaget så är mitt tips att åka på skidan 2-3 dar innan du vallar den sen är det bara att valla som vanligt. Tomas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kanter/belag
Tillbaka
Topp