Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kanter/belag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 9245" data-attributes="member: 13390"><p>Att runda 15-20 centimeter bak är för mycket. På tok för mycket. </p><p>Gör så här, det funkar alltid: </p><p></p><p>Ta med ett sandpapper alternativt en fin liten fil när du testar skidorna. Börja med att köra helt utan rundning. Antagligen sitter bakänden då en aning för mycket. I alla fall om det är lite hårdare skidor. Runda då nån eller några centimeter och testa igen. Om känslan fortfarande är lite så där skenande prova att runda MER, ej LÄNGRE. Lite och lite. Glöm inte att byta skidor med polarna lite emellanåt, för att behålla objektiviteten.</p><p></p><p>Snart har du en vältrimmad skida som passar din åkstil. Notera vad du har gjort och se till att tala om för Servicemannen hur du vill ha det vid nästa slip. Alternativt slipa alltid skidorna utan att låta servicepersonalen runda kanterna och gör det själv enligt ovanstående varje gång.</p><p></p><p>Ovanstående gäller bakänden. Fram kan man runda mer, kanske 15 cm. Inte för långt bara, så att det påverkar isgreppet. Testa först där också.</p><p></p><p></p><p>Observera att jag redogör för mina egna erfarenheter. Inte nödvändigtvis branschstandard.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 9245, member: 13390"] Att runda 15-20 centimeter bak är för mycket. På tok för mycket. Gör så här, det funkar alltid: Ta med ett sandpapper alternativt en fin liten fil när du testar skidorna. Börja med att köra helt utan rundning. Antagligen sitter bakänden då en aning för mycket. I alla fall om det är lite hårdare skidor. Runda då nån eller några centimeter och testa igen. Om känslan fortfarande är lite så där skenande prova att runda MER, ej LÄNGRE. Lite och lite. Glöm inte att byta skidor med polarna lite emellanåt, för att behålla objektiviteten. Snart har du en vältrimmad skida som passar din åkstil. Notera vad du har gjort och se till att tala om för Servicemannen hur du vill ha det vid nästa slip. Alternativt slipa alltid skidorna utan att låta servicepersonalen runda kanterna och gör det själv enligt ovanstående varje gång. Ovanstående gäller bakänden. Fram kan man runda mer, kanske 15 cm. Inte för långt bara, så att det påverkar isgreppet. Testa först där också. Observera att jag redogör för mina egna erfarenheter. Inte nödvändigtvis branschstandard. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kanter/belag
Tillbaka
Topp