kaprun/fogelona/stryn?

• Trådstartare Trådstartare VEhrling
  • Start datum Start datum
V

VEhrling

Guest
kaprun/fogelona/stryn?
Hej, som rubriken lyder! vilket av dessa ska man välja om man vill åka skidor på sommaren?? vi åker nästan bara park! så då undrar jag från er som varit på dom här ställena att skriva lite om dom och vilket ni skulle välja!?

//victor, i ett varmt och jävligt sthlm.

kaprun/fogelona/stryn?
fonna ska ju ha en grym park har jag hört, stryns är också ricktigt nice ! tror därimot inte dom har park i kaprun

kaprun/fogelona/stryn?
4front sa:
olé dole dof kinke lane kof.....
värdelöst svar! läs reglerna...har aldrig hört talas om kaprun tidigare men fona och stryn ska ju ha bra parker..brukar var deras starka sida vad jag har hört och läst = )

fona och stryn ligger väl ändå hyfsat nära så kaknske går att kombinera om ni har bil.= )

Senast ändrad:
kaprun/fogelona/stryn?
4front sa:
olé dole dof kinke lane kof.....
ojj hur kunde jag gissa att du var från lidingö? kompis med U1, jibbmuffe, ewasx och gänget ? ni har inget här att göra om ni inte kan tiillföra nånting i forumen...skärp er för allas trivsel!

kaprun/fogelona/stryn?
^ Och vad tillförde det där då? Sluta dryga på forumet.

ONTOPIC! Jag tycker du ska ta folgefonna för det är grym stämning där och byn Jondal som ligger precis nedanför är alldeles underbar på alla sett och vis.

Senast ändrad:
kaprun/fogelona/stryn?
Ifall det endast är parkåkning du är ute efter hade jag nog inte valt Kaprun. Visst finns det ett par hopp men inget man vill hänga i en längre tid. Fast utöver det så är det väldigt trevligt i Kaprun :)

Hoppas du får trevlig sommarskidåkning oavsett val av ort!

Senast ändrad:
kaprun/fogelona/stryn?
Jag och några polare tänkte dra till Stryn eller Folgefonna i mitten av Juni mellan 18-25 Juni men har har lite svårt att bestämma oss vilket vi ska ta. Så har några frågor....

Vad är dom största skillnaderna mellan Stryn och Folgefonna har förståt att Parken är större i Folgefonna några andra skillnader? Har sett att det skiljer sig lite i pris mellan liftkorten.

Hur ska man bo? Ska man storhandla i Sverige innan man åker så man har med sig egen mat och lagar i Stugan om man skaffar en sån eller ska man Bara ta med sig ett tält och köpa käk på plats och laga på sprit kök :P. Har förstått att Stryn verkar ligga ganska off och närmsta by ligger x antal mil i från. Vill helst komma så billigt undan som möjligt.

Vi ska köra från Växjö så det blir en ganska bra bit att köra så vilket av ställena ligger närmst till? Vad jag har förstått verkar Folgefonna liggar närmare?

Många frågor på en gång, Tacksam för svar!

Senast ändrad:
kaprun/fogelona/stryn?
Frontenboy sa:
Jag och några polare tänkte dra till Stryn eller Folgefonna i mitten av Juni mellan 18-25 Juni men har har lite svårt att bestämma oss vilket vi ska ta. Så har några frågor....

Vad är dom största skillnaderna mellan Stryn och Folgefonna har förståt att Parken är större i Folgefonna några andra skillnader? Har sett att det skiljer sig lite i pris mellan liftkorten.

Hur ska man bo? Ska man storhandla i Sverige innan man åker så man har med sig egen mat och lagar i Stugan om man skaffar en sån eller ska man Bara ta med sig ett tält och köpa käk på plats och laga på sprit kök :P. Har förstått att Stryn verkar ligga ganska off och närmsta by ligger x antal mil i från. Vill helst komma så billigt undan som möjligt.

Vi ska köra från Växjö så det blir en ganska bra bit att köra så vilket av ställena ligger närmst till? Vad jag har förstått verkar Folgefonna liggar närmare?

bra där, undrar faktiskt exakt samma saker, föutom att jag inte bor i växjö..

kaprun/fogelona/stryn?
Frontenboy sa:

bra där, undrar faktiskt exakt samma saker, föutom att jag inte bor i växjö..

kaprun/fogelona/stryn?
Tänkte bara höra vad man gör i Stryn när man inte åker skidor? Har nämligen fått jobb där och vet inte om man ska ska tacka ja lr nej...

kaprun/fogelona/stryn?
greeney sa:
åk till fonna efter midsommar, ungefär då parken öppnar där...(har jag hört av folk som var där förra året). då ska vi dit :)
Okej....bra att veta det hade varit surt att komma ditt så var parken stängd :/...
Stryn verkar öppna tidigare eller?

kaprun/fogelona/stryn?
om man ska till stryn. när är det bäst att åka då? om man vill gha park och sånt efter sängning

Senast ändrad:
kaprun/fogelona/stryn?
ja jag vet, men jag ahr också hört att efter midsommar så slaskar backen sönder :S
men jag ska ju åka med folk som var där förra året så jag får lita på det.

ja det tror jag dom gör...

kaprun/fogelona/stryn?
det rätta svaret är folgefonna! Bara en enda stor park med pistmaskiner som jobbar hela nätterna långa. Stryn har dålig park som alltid slutar i katastrof mitt på blåisen. Fonnas park har alltid mycket snö i inrunen.

kaprun/fogelona/stryn?
greeney sa:
ja jag vet, men jag ahr också hört att efter midsommar så slaskar backen sönder :S
men jag ska ju åka med folk som var där förra året så jag får lita på det.

ja det tror jag dom gör...
Jaa läste det och därför vi tänkte åka i mitten av Juni i stället för i början av Juli. Dock verkar vädret vara ostabilare då... ..

Folgefonna är det bara en storpark eller finns det några mindre vanliga backar med?

kaprun/fogelona/stryn?
DMFCasper sa:
Tänkte bara höra vad man gör i Stryn när man inte åker skidor? Har nämligen fått jobb där och vet inte om man ska ska tacka ja lr nej...
Jag ska göra 3 veckor praktik i stryn, undrar också vad som finns att göra på kvällarna och så.. någon mer som ska dit ? åker 9/6

kaprun/fogelona/stryn?
Jag o mina kompisar ska nog ditt den 24 Juni på Quicksilver Camp får se om man stannar några dagar till efter det... Ska bli riktigt nice!

Senast ändrad:
kaprun/fogelona/stryn?
jag tror nog att fonna och stryn har större park men kaprun har en på 2900 meters höjd. dom har nåra hopp i en röd linje, ett stort hopp, step ups och nåra rails.

Tillbaka
Topp