Karma eller P3?

OskarAnderson

Ny medlem
Karma eller P3?
Tja, jag ska välja mellan ett par Völkl Karma och ett par Scott P3.. Jag är lite osäker på vilka jag ska, vilket tror ni skulle passa mig bäst jag är ute efter en alround skida som inte är allt för styv..

Karma eller P3?
P3:an är ordentligt styv. (Åtminstone förra årets 185cm) Men oerhört bra, ingen annan twin som kommer i närheten. Karman är ju dock lite bredare och det påverkar allroundegenskaperna positivt.
Testa är väl mitt bästa tips.

Karma eller P3?
Ska du inte enbart åka park tycker jag karman är vassare. Fantastisk kvick för att vara så bred(87 under fot). Jag upplevde karman som ganska tung vilket ger fin fartstabilitet, den e också hyfsat styv. P3:an är också bra men kändes för mig ialla fall mer som en parkskida.
Självklart borde du testa vilken som passar dig bäst, men jag hade valt karman om jag fått välja..

Karma eller P3?
P3 är mer parkskida, men Karma är fortfarande en bra skida i parken. Utanför parken så regerar Karman. Så har du några som helst krav på att du ska kunna köra pist och offpist med lite smil på läpparna så ta Karman. Kan rekomendera Sport-Conrad för inköp, rikigt bra pris...

Karma eller P3?
Carled har så rätt beställt ett par nya karma från sportconrad igår =) Det är helt ofattbart att man kna köpa skidor med marker m14 bindningar för bara 440 euro..

Karma eller P3?
Tackar tackar! Hur mycket kostade P3:orna så att man kan jämföra? Men 4200:- är ju fruktansvärt billigt...

Tillbaka
Topp