Karma Vs Public enemy

Karma Vs Public enemy
jag frågade exakt samma fråga om det här på newschoolers, å alla tyckte då att jag skulle ta karma, men det var nog eftersom jag fick karma 20% billigare än vanligt och då var de ungefär samma pris som PE.
Karma är en lite hårdare skida än PE, vilket gör den stabilare i stora hopp, landningar osv.
Men är inte pengar några problem så tycker jag du ska ta Karma.
Jag var å köpte mina Karma igår så :)

Karma Vs Public enemy
ok, Tack!

Jo jag kommer också kunna fixa Karman med Bindning marker free 14.0 från 3500:- till 4200:-, så jag får se hur det blir eftersom jag får PE för 4000:-!

Karma Vs Public enemy
hur beter sig völkl karma i pisten? jag vet att det inte är en pistskida men vill ändå veta då jag åker endel pist och funderar på att köpa ett par

Karma Vs Public enemy
karman är helt okej i pisten, går ju såklart inte jämföra med en vanlig pistsmiskare, men jag hade inga problem med att få ut bra mycket sväng i skidorna när jag var uppe i kittelfjäll nu på lovet. de funkar utmärkt där, inge problem!

Karma Vs Public enemy
Karma är otroligt sköna skidor, utmärkta i luften, känns stabilt och fint :-)
hur dom beter sig i pisten beror ju också mycket på vars man monterar bindningen, mittmonterat blir ju lite annorlunda i pisten såklart, men det är ju en vanesak.
Tror Karma är lättare är PE också. PEskidorna ska visst gå sönder lätt också, snackade med en försäljare och han sa att Karma är mycket bättre. Att PE går sönder lätt, dom får väldigt lätt fula repor och kan spricka, en kompis till mig råkade ut för precis det skidan sprack fram.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp