Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kasst isgrepp - Salomon Q115
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johan23" data-source="post: 1082381" data-attributes="member: 86694"><p>Det är ju en bred skida med lång rocker så var inte rädd för mindre hängning om det är isgrepp i pist du är ute efter. Dom kommer inte bli nervösa som en slalomcarver oavsett vad du gör.</p><p></p><p>Mina sista skidor utan rocker var ett par Ross Steeze 186 (110mm) och på dom körde jag helt utan hängning och 88 graders kant. Testade dom först med vassa kanter hela vägen fram/bak och det var en skaplig resa. Efter första åket rundade jag av första decimetern fram/bak och hängde sedan undan för undan ca en dm till för hand. Efter det var dom tillräckligt förlåtande att sladda runt och leka på men bettade som storslalomskidor på isen när man behövde.</p><p></p><p>Kör 0,5 häng och 88 grader och skaffa ett bryne och en fil och ta det därifrån. Det är ju inte raketforskning att justera lite själv sen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johan23, post: 1082381, member: 86694"] Det är ju en bred skida med lång rocker så var inte rädd för mindre hängning om det är isgrepp i pist du är ute efter. Dom kommer inte bli nervösa som en slalomcarver oavsett vad du gör. Mina sista skidor utan rocker var ett par Ross Steeze 186 (110mm) och på dom körde jag helt utan hängning och 88 graders kant. Testade dom först med vassa kanter hela vägen fram/bak och det var en skaplig resa. Efter första åket rundade jag av första decimetern fram/bak och hängde sedan undan för undan ca en dm till för hand. Efter det var dom tillräckligt förlåtande att sladda runt och leka på men bettade som storslalomskidor på isen när man behövde. Kör 0,5 häng och 88 grader och skaffa ett bryne och en fil och ta det därifrån. Det är ju inte raketforskning att justera lite själv sen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kasst isgrepp - Salomon Q115
Tillbaka
Topp