Kaukasus

Fritzan

Ny medlem
Kaukasus
Har fragat forr men testar igen. Jag drar ner till Kaukasus oim tre veckor fran moskva. Ska Aka lite skidor i Mt.Cheget/Elbrus. Nagon som varit dar eller kanner till nat att dela med sig av?

Kaukasus

Jag var där 3-4 ggr under början på 90, bra åkning men ta med grejjer, försök få tag i en guide. Jag fick tag i en sibirisk snubbe som var suverän, för 80 timmars jobb fick han mina gamla slitna pjäxor, som var helt slut.

Otrolig offpist. Maila mig på jobbet så berättar jag mer, ska scanna lite bilder. mailto:petteri.koste@sapagroup.com

Flyger du till mineralvoda? Ta då taxi om du har råd, annnars tar det 5-6 h med buss. Bor du i terskol?
Det var ju ett tag sen jag var där. Jag pröjsade 70 kr för 10 dar med flyg och helpension, vi åkte på ryska pass.

Kaukasus
Ja vi flyger till Mineralvoda. Först 2 dagar i dombay och därefter till Elbrus för att göra göra försök på toppen 5600m. FLyget nu t&r moskva-mineralvoda är 1000kr. Kanske ska bo i terskol men inget bestämt ännu. Vi får se när vi kommer ner.

Kaukasus
Det är ju ganska prisvärt för .. 5-6 h flyg ?
Försök att hitta ett träbyggt hotell i tjiget, det var jäkligt fint. Men det var inte klart då.
Ha det gött.

Kaukasus
Ja det är ok men flyget är 2 timmar. Var billigare när du var där. Men när man ändå är i Ryssland är det ju lika att åka. Du kan väl maila mig lite off-pistinfo och jag blir superglad?

Tillbaka
Topp