Keystone eller Breckenridge?

Har inte en aning om det funnits en liknande tråd innan, men jag kör på:
Jag har tänkt säsonga i staterna och valet står just nu mellan Breckenridge och keystone. Vad ska jag välja?
Är det någon som varit där och kan berätta vad som är bäst för mig och min kompis?
Vi är två parkråttor som nästan bara vill åka park och kanske pröva på lite djupsnö. Tack på förhand / Tim

Du behöver inte välja, båda går på samma liftkort. Skulle rekommendera att ni bor i Breck eller så nära som möjligt då det finns mest att göra där. Går gratisbussar mellan orterna och till några små städer runtomkring. Väldigt smidigt då man slipper köpa bil. Var där i vintras och då hade Breck mycket bättre park än Keystone. Nu hade vi den sämsta vintern på väldigt många år med få puderdagar men om det dumpar rekommenderas Vail som även det ingår i Epicpasset. Det kan köpas billigt på hösten. Fråga gärna om det är något mer.

Va du där i vintras Ojamäe? de va fan jag också! :D Men allt som Adde säger stämmer, rekomenderar att ni köper Epicpasset för på något sätt kan man alltid ta sig till Vail även om man inte har egen bil.
Sen så är det verkligen helt klart bäst att bo i eller så nära Breckenridge som möjligt, för då har man närmast till både Breck och Keystone om man åker buss. För Keystone är ingen by utan bara en skidort, och de städer/orter som ligger närmare Keystone än Breck tar det faktikst längre tid att åka med bussen än att åka ifrån Breck.

Tjena!
Jag och en kompis är också sugna på att säsonga till vintern så jag är bara nyfiken hur det har gått på denhär fronten? har ni hitta boende, ska ni jobba osv?
Kan svara i gästboken.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp