Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
är det någpn som skulle kunna ge lite tips på hur man gör en kickflip? jag får till en helt okej pop men min framfot tar i marken innan brädan hur gör man???
du måste komma ihåg att du inte ska trycka ner fram foten sä brädan börjar flipa, du ska dra foten enda upp till nosen. sen måste man komma ihåg att hoppa lite , iaf i början, sen kommer det av sig själv, rätt svårt att säga hur man ska göra det :P
1.Sätt framfoten stax bakom truckskruvarna och ha bara halva
framfoten på brädan.
2."olla"-till och dra foten upp mot nosen och sen mot sidan.
(kom ihåg att inte flippa för hårt utan ta det lungt).
3.Nu när du fått brädan att flippa så gäller det bara att
våga. Våga att hålla knäna böjda uppe i luften. Kolla ner på
brädan och landa.
Det brukar vara lättare att landa med bakfoten eftersom brädan oftast lutar snett uppåt. Igentligen gäller det bara att våga hålla knäna börjda. Du verkar ju fatta galloppen redan.
om framfoten åker i marken kan det vara så att du flippar med hela foten. man ska bara flippa med vristen, då kommer foten lättare upp på brädan. i början tänkte jag att jag skulle dra foten rakt neråt, på nåt konstigt sätt fick jag då runt den. sen när jag fått in känslan så drog jag den mer åt nosen(svårt att förklara men det funkade för mej).