kicking horse?!

7ellie7

Ny medlem
kicking horse?!
Jag och min kille har tänkt att flyga till calgary, köpa en bil och dra mot Kicking Horse i jan-mars. Letar fn boende och kollar flyg etc etc men så får vi ett mejl från en kompiskompis som säger att kicking horse kanske inte är det bästa alternativet.. pga många svarta backar, mycket pucklar samt lite snö (om otur).. vi åker snowboard, jag har åkt i 10 år - min kille har kört en säsong.. så vi ligger på lite olika nivåer.. kan ngn ge lite råd?! känner oss lite osäkra nu.. vi är inte ute efter partyparty men dock bra åkning!! jag har varit i fernie en säsong (älskade det, men vill prova på ett nytt berg), hur är kicking horse i jmf med fernie? många frågor, mycket tacksamma för svar! /elli

kicking horse?!
Helt klar är att Kicking kan erbjuda bra åkning. Det är ett schysst ställe och inte mycket folk, byn är ganska så sömnig men funkar. Finns typ ett par ställen att gå ut på.
Är det dåligt med snö så är det ganska så sunkigt ( men vilka orter är inte det när snön uteblir). Finns inte så mycket pist att åka utan man ska nog gilla livet utanför pisten för att trivas. Jämfört med Fernie så är det mindre fast du har längre åk än Fernie.
Personligen gillar jag K.H. och tycker det är värt att pröva, kanske inte en hel säsong men ett tag i alla fall.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp