Kinapass

Jarle

Aktiv medlem
Kinapass
Efter många föfrågningar lägger jag nu ut en mycket enkel version, också något modifierad, av detta träningspass.

Du behöver:
- En längre sträcka motsvarande en gympasal lång.
- Ordentlig uppvärmning, välj efter tycke.
- Skor för att dämpa påfrestningar på fot och knä.
- Eventuellt en kamrat

Varje övning skall göras två längder, om inget anges, utan vila.

- Utfall
- Gå med benen <90 grader
- krabbgång
- utfall fast du går ner på ett ben så du nästan vilar på vaden, därifrån reser du dig och tar nästa utfall
- Grodhopp (har du dåliga knän bör du hoppa över denna övning då den påfrestar enormt)
- Sprinta med kamrat på ryggen (om ni är två)
- Jägarställning ,anpassa efter egen förmåga, du ska vara redo att ge upp, då gör du djupa knäböj på ett ben, sedan jägarställning och knäböjet igen

Välj själv hur många gånger du vill repetera, någonstans mellan 30 - 60 min är att rekommendera. Detta är dock långt ifrån ett kinapass, men det ger en liten föreställning om hur det är.

Mycket nöje
/Robert

Kinapass
Tack och bock för det!

Det är väl bara att börja ladda mentalt i några veckor, känns som att det kan behövas...

Gillar att man avslutar med jägarställning, enbensböj, jägarställning och enbensböj. Bara det måste ju bryta mot mänskliga rättigheterna... Man undrar ju hur Beijing kunde på OS?!

Kinapass
Dessa små kineser får från 12 års ålder köra det riktiga passet en gång om dagen...

stolliga jävlar, luktar doping?

Kinapass
men man måste ju börja nånstans.. Då skulle jag då iaf dopa mig.. annars hade det aldrig fungerat?

Det är rätt kul ändå, vad dessa diktaturer hittar på för att komma någonstans. Lite cred ska de allt ha.

Kinapass
Nog ska de ha cred. Tänk bara alla som grät när Mao dog... Sjukt att få alla att göra det. Visst, de kanske inte bryr sig, men de gråter!!! Herregud, bara att få några hundra miljoner att gråta. Tjock med steeze!

Kinapass
Faktiskt är det så... Vi har inte så många riktigt steeze feta personligheter nu förtiden... Vad har vi egentligen för efterträdare till de forna regenterna? Bush känns lite väl kärring för att ta efter, inte riktigt lika rå. Min käre kamrat Castro är ju mer en mjukis som gillar att pyssla om befolkningen...

Tacka vet jag när ledarna höll ordning och reda!

Kinapass
Låter grymt festligt.

Vad är krabbgång?

Här är förresten en ledare som enligt ryktet gillar både ordning och reda, skogspromenader, atombomber och mysiga hemmakvällar:
kim.jpg

Senast ändrad:
Kinapass
Krabbgång.. hmmm hur ska man förklara, stela, konstant böjda ben (så jobbig position som möjligt) och ta dig framåt i samma position... Ungefär nåt sånt..

mmmmm.. vilken mysgubbe du hittat, är han singel? ;)

Kinapass
| | <- Ben
\ /
| <- kropp
|
/ 0 \ <- armar
/ \

0= huvud

ungefär så ser det ut när man går krabbgång
kanske lite svårt att förstå men ändå;)

Tillbaka
Topp