Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
KingPin med utbytbar tådel?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Von_vettet" data-source="post: 1071884" data-attributes="member: 119552"><p>Har själv provat CAST, såhär såg min dag ut:</p><p></p><p>Första skiftet: "Det här är ju ganska smart idé!"</p><p></p><p>2:a "Fast det är ju lite bökigt med allt pillande, istället för att bara snurra runt på tornet (dynafit)"</p><p></p><p>3:e och 4:e " Vilket skit! Jag slänger skidorna till Kattla och ersätter ägaren med nya skidor och riktiga bindningar!"</p><p></p><p>5:e " Okej, Jag börjar få häng på det här, nu är jag bara 60% långsammare än vanligt!"</p><p></p><p>6:e "Sålänge jag använder kraft och brukar våld för att slå ut is/ få i rätt tådel så går det bra!" </p><p></p><p>Summa summarum: Om du inte har något emot att bli lika snabb som en splitboard åkare och gärna fipplar lite vid byte så funkar det utmärkt! och känslan att köra pist påväg hem genom systemet på isiga pucklar med hjälp av en STH-setup kontra dynafit var mycket mer förtroende ingivande</p><p></p><p>/J</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Von_vettet, post: 1071884, member: 119552"] Har själv provat CAST, såhär såg min dag ut: Första skiftet: "Det här är ju ganska smart idé!" 2:a "Fast det är ju lite bökigt med allt pillande, istället för att bara snurra runt på tornet (dynafit)" 3:e och 4:e " Vilket skit! Jag slänger skidorna till Kattla och ersätter ägaren med nya skidor och riktiga bindningar!" 5:e " Okej, Jag börjar få häng på det här, nu är jag bara 60% långsammare än vanligt!" 6:e "Sålänge jag använder kraft och brukar våld för att slå ut is/ få i rätt tådel så går det bra!" Summa summarum: Om du inte har något emot att bli lika snabb som en splitboard åkare och gärna fipplar lite vid byte så funkar det utmärkt! och känslan att köra pist påväg hem genom systemet på isiga pucklar med hjälp av en STH-setup kontra dynafit var mycket mer förtroende ingivande /J [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
KingPin med utbytbar tådel?
Tillbaka
Topp