Kitesurfing kit

Zorro

Medlem
Kitesurfing kit
Ska köpa ett fullt kit och skulle vilja ha lite tips vad som kan vara bra att köpa?

tänkt 10m2 och ett 12 m2 men kan väldigt lite om märken och vad som skiljer dem åt..

Kitesurfing kit
Surfzone.se som sagt. Där finns betydligt fler som sysslar med denna fantastiska sport, och där du kan få svar på dina frågor. Vad du ska ha för storlekar på kitesen beror för övrigt på bl.a. vikt och brädstorlek. Men är du normalväxt skulle nog en 9:a och en 12:a sitta fint. Men jag har ingen vidare koll.

Lycka till i fortsättningen!:)

Kitesurfing kit
Har du gått en kurs eller ska du lära dig själv? Det fungerar det med om du har en polare som kan hjälpa dig (som kan)!! Gör du saker fel kan det väldigt snabbt gå åt fan.

Vilken kite du skall ha är en annan sak. Kan säga att du ska ha en BOW/SLE med bra depower.
Jag kör Ozone och gillar dom riktigt mycket, riktigt lätt att vattenstarta etc. Men det är en smaksak, dom som har kurser är sponsrade och rekommenderar därefter. Med en BOW med depower som sagt.

Sen är de hur mycket du väger som avgör strl men 12 är en ätbar strl, sen ska du kanske ha en bräda som nybörjare kanske 140/32cm..ca!! lätt att komma upp på i början, mindre bräda = mer vind = svårare

Surfzone eller kitenation är bra ställen att kika lite

Kitesurfing kit
okej, tack så mycket..

Har en del kompisar som kör och det alla säger att köra med en bra instruktör ett par dagar är verkligen det som gäller.
Kommer nog gå nån sorts kurs och köra på själv efter det.
peace!

Kitesurfing kit
Yo Rob!

Har precis köpt en Cabrinha Switchblade 10a. Riktigt fet!:D När du är hemma i sverige igen får du komma ner och åka med oss. Annars ses vi i chamonix i vinter!

Jag köpte mitt begagnat av en snubbe på blocket, 5800 riktmärke i pris tänker jag. Min polare tipsade om en snubbe som sålde en billig naish(2010) 12:a på surfzone, kolla ut det.

Laters bro

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp