Kittelfjäll.....snörapport?

vesslanXRC

Ny medlem
Någon som kan befräfta kittelfjälls egna mätningar med 95cm snö, har läst ett antal inlägg där man klagar på att deras mätningar inte stämmer.

//Fredde

Jag kom hem ifrån kittelfjäll i söndags och det är faktiskt helt ok med snö där. Men den har legat ett tag så du skall nog inte räkna med fluff fluff..
Dom har röjt upp lite i de gamla backarna runt den nya liften så där är det ok att åka nu.

MVH /Victor

Jag kom också hem därifrån i söndags.
Det är inget ljug att säga att det är 95 cm. I skogen är det drygt 95 då mycket snö som alltid blåst ner i skogen. Det som skiljer detta år från några tidigare år är att det är gott om snö även på kalfjället. Den snön är dock på dom flesta ställen rejält vindpinad och hård. Men om man hittar ställen där den är ny ihop blåst kan man hitta mjuk snö även där som visas på detta foto från Kitteltoppen som är taget i söndags
http://www.kittelfjall.com/images/veckans/veckansbild.jpg
Dessutom så har det enligt smhi åkt förbi några snöområden och nått till är på väg.

Så bara för att det var uppåkt i söndags behöver det inte betyda att du missar lite fint orört puder nu till helgen

jag kom hem från därifrån i söndags jag med. Jag kan iaf säga att det är mycket mer än 95 cm i skogen ner mot konsumravinen.
Åk dit!!!

Tillbaka
Topp