kittelfjäll: varför så få liftar?

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
Låter jävligt intressant. men av bilder på kittefjäll att döma borde väl en sådan satsning innebära en större risk för laviner som går rakt ned mot nuvarande pistområdet. hur har dom tänkt att lösa det måntro?

Har inte varit där, men som sagt, av bilder som finns.

Kittelfjäll måste få en kapitalstark ägare om det skall hända något. Finns ju alla möjligheter att skapa något riktigt unikt av det stället. Först en lift upp på sadeln och sen öppnar sig nya fantastiska åkytor både norr- och västerut. Tyvärr drivs anläggningen amatörmässigt av några muppar från umeå.

Pimpelgas sa:
Kittelfjäll måste få en kapitalstark ägare om det skall hända något. Finns ju alla möjligheter att skapa något riktigt unikt av det stället. Först en lift upp på sadeln och sen öppnar sig nya fantastiska åkytor både norr- och västerut. Tyvärr drivs anläggningen amatörmässigt av några muppar från umeå.
Själv tycker jag att ledningen har ryckt upp sig och sköter det bra... Pengar saknas dock..

Nya kanoner och utbyggt snökanonsystem är det senaste ryktet.
Nyhetsbrev från Kittelfjäll.com som påstår att de tänkt öppna redan i början av December DET vore revoultionerande!

Exakt, mera liftar vore betydligt bättre investering.
Men lite kanonsnö på hösten gör ju att det inte behövs lika mycket
natursnö för att det ska bli åkbart.

iof så lär det väl dröja innan det sprutas i skogen :0)

Jamen kära nån, det här snacket om lift upp på sadeln har varit på tapeten de senaste sju åren. Mycket snack å liten verkstad. Det kostar enorma summor, samt att de ska få bygglov till en sådan satsning ställer jag mig frågande till. Det är ett ställe som funkar bra idag. Vill man åka utanför systemet får man hika.

muggen sa:
Jamen kära nån, det här snacket om lift upp på sadeln har varit på tapeten de senaste sju åren. Mycket snack å liten verkstad. Det kostar enorma summor, samt att de ska få bygglov till en sådan satsning ställer jag mig frågande till. Det är ett ställe som funkar bra idag. Vill man åka utanför systemet får man hika.
Håller med, tycker systemet funkar utmärkt som det är idag! klart de skulle va trevligt med en lift upp ¨på sadeln men det skulle också locka mer folk bli dyrare och kanske ändra lite på den känsla kittel har idag. Vill man upp är de bara dra på hudarna ju somsagt :D

Någon som hört något mer om dessa planer? Jag minns att jag frågade ägaren för snart 4 år sen och då sa han att de hade fått bygglov och tillåtelse av samerna samt att de skulle börja bygga 2009, men nu har man inte hört något mer? Vad händer? De expanderar ju stället i boenden iaf, hela nya blue village och några fler stugområden. De måste verkligen bli mer liftar! Liftköerna är snart lika lång som vm6an är under sportloven!
Vakna Kittel!

Nää det lär väll inte kunna gå
Dom har snart byggt lyxstugor i all skidbar terräng ner mot vägen.
Skulle möjligen gå upp på sadeln vid Norgesvängen?
Men det skull förstöra den också....

Tillbaka
Topp