Kittelfjäll

axelski

Ny medlem
Kittelfjäll
tja

Jag tänkte dra till Kittelfjäll under påsken och undrar hur snön i offpisten är? om någon annan har varit när nån annan påsk.

Har de nån bra park?

Kittelfjäll
Var där förra veckan och all lössnö hade blåst bort/uppåkt. Sen så har dom en flatdown rail och en flatrail fast dom har inte satt upp dom...

Kittelfjäll
Nä det var det inte. :P Åkte bara en dag av fyra då jag var där. Kittelfjäll är bara bra då det har snöat mycket eller för att festa. :P

Kittelfjäll
Erik sa:
stighall sa:
Kittelfjäll är bara bra då det har snöat mycket eller för att festa. :P
hahaha festa i kittelfjäll, skojjar du
Nä inget skämt om att kittel är ett hårt festarställe, sen hur mycket folk det är kan vara en annan femma men jag har då aldrig misslyckats med en toppfylla när jag besökt kittelfjäll och det är ändå rätt många ggr.
Det är ju så att åkningen endast är bra då det snöar och är det dålig snö så är ju baren det enda alternativet (nästan iaf)....

Kittelfjäll
titta upp väderleksrapporten innan du åker, känns som att det kommer vara riktigt dåligt offpistföre där i påsk, men har du tur snöar det fin snö. då är det great :)

Kittelfjäll
Föret var kanonfint i helgen som gick. det handlar bara om att ta sig lite utanför systemet om det är pudret man söker. Färre åk pga traversering ut och tillbaka men desto högre kvalitet.

Vi åkte puder i Björnfällan helt orört (må så vara att det var lite tung snö pga temperaturen) trots att det inte snöat på länge. Norgesvängen var fin den med. Det vanliga systemet var faktiskt ovanligt bra. Sköna pucklar på sina håll och mjukt och fint i övrigt. Förstår inte riktigt vad klagomålen ovan handlar om... har ni varit i kittel?

Festandet tycker jag också är helt okej. Har bara mislyckats en helg i år (när sex busslaster pingsvänner var uppe och det inte var en själ i baren varken på after skin eller på kvällen

Vid påsk kan det var antingen bra eller anus. Hänger väldigt mycket på temperaturer och snö. Jag drar hellre till gränsen vid den tidpunkten på året, det känns definitivt säkrare ur snösynpunkt.

Kittelfjäll
Liftarna är kass och offpisten inom liftarna likaså... orka åka där. Orka åka om det inte kommer +30cm pudder... Vårslush kan du glömma, eftersom det alltid blåser för mycket. Tror Kittel har sin bästa period tidigare på säsongen. Eller, hade sin bästa tid för 15 år sedan. Men, det är lugnt och skönt för den som vill sitta i badbaljan och grogga och lyssna på hur det ekar mellan bergen.

Park? Fel ställe. Skoter-parken däremot är säkert fet och tät - ratiot måste vara runt 1,5st/capita/100ha, eller nåt.

Kittelfjäll
cookaduck sa:
Liftarna är kass och offpisten inom liftarna likaså... orka åka där. Orka åka om det inte kommer +30cm pudder... Vårslush kan du glömma, eftersom det alltid blåser för mycket. Tror Kittel har sin bästa period tidigare på säsongen. Eller, hade sin bästa tid för 15 år sedan. Men, det är lugnt och skönt för den som vill sitta i badbaljan och grogga och lyssna på hur det ekar mellan bergen.

Park? Fel ställe. Skoter-parken däremot är säkert fet och tät - ratiot måste vara runt 1,5st/capita/100ha, eller nåt.
Dom två gånger jag varit där runt påsk har det varit HÄRLIG vårsnö!! Åkte mitt livs bästa (hittils) bästa vårsnö på berget ovanför systemet :)

Kittelfjäll
^Orka knalla dit hela tiden. Bårtom liftarnas räckvidd är det alltid bättre. Du insåg tydligen snabbt att det inte är så djävla ballt att trassla runt bland fjällbjörkar. Som jag skrev "Liftarna är kass och offpisten inom liftarna likaså...".

Parken suger iallafall och skoter-ratiot är kung.

Senast ändrad:
Kittelfjäll
axelski sa:
aja låter endå som att det kan bli kul att dra upp med nåra polare :P kommer endå bara sitta här o löka annars :D
Klart du ska åka dit! Alltid kul att åka skidor, sen är ju snöbasen i bra skick för våren.

Kittelfjäll
cookaduck sa:

verkar inte som du vart där...

Kittelfjäll
Orka vara bitter. Men seriöst... Kitteljfjäll. "Den bästa vårsnö ever... (tjohej)" blabla. Om man ändå ska knata 150m eller var det nu kan vara upp till "sadeln", varför inte åka till Hemavan och köra kobåset? Varför inte åka till Stranda, Hemsedel, Riksgränsen eller tom Åre? Varför låtsas att det är bra? Det är inte ett dugg djävla bra. Alperna då? Kan de inte dra dit istället?

Det gör helt enkelt ont i hjärtat att läsa den här smörjan. Om det är att vara bitter, så tänker jag fortsätta vara det. Världen ska bli bättre när jag flyttar in till en etta med lock, Kittlefjälls offpist inom liftarna tar jag med mig i graven, för eran skull. Varför? Den suger.

Kittelfjäll
cookaduck sa:
Orka vara bitter. Men seriöst... Kitteljfjäll. "Den bästa vårsnö ever... (tjohej)" blabla. Om man ändå ska knata 150m eller var det nu kan vara upp till "sadeln", varför inte åka till Hemavan och köra kobåset? Varför inte åka till Stranda, Hemsedel, Riksgränsen eller tom Åre? Varför låtsas att det är bra? Det är inte ett dugg djävla bra. Alperna då? Kan de inte dra dit istället?
Redan vart i alperna iår :) var sjukt nice. snöa ca 30 cm varannan natt. inte så mycket pengar kvar att jag kan dra dit under påsk, sen fanns det en sjukt billig resa till Kittelfjäll så vi tar den.
bara att ta med lite spadar o bygga :P

Senast ändrad:
Kittelfjäll
Park är ingenting som Kittelfjäll lägger möda på. I Kittel är det åkningen som är i fokus. Påsken är sen i år vilket kan innebära att det är sol, varmt och sorbétsnö. Har du flyt så blir det kallt och snöar och om det gör det kan du räkna med bra offpiståkning :)

Kittelfjäll
lgrstdt sa:
Park är ingenting som Kittelfjäll lägger möda på. I Kittel är det åkningen som är i fokus. Påsken är sen i år vilket kan innebära att det är sol, varmt och sorbétsnö. Har du flyt så blir det kallt och snöar och om det gör det kan du räkna med bra offpiståkning :)
Får hoppas på lössnö då :P annars gillar jag att åka i sorbe :D

Kittelfjäll
axelski sa:
Redan vart i alperna iår :) var sjukt nice. snöa ca 30 cm varannan natt. inte så mycket pengar kvar att jag kan dra dit under påsk, sen fanns det en sjukt billig resa till Kittelfjäll så vi tar den.
bara att ta med lite spadar o bygga :P
Skön alpresa! Det blir bra det där.

Tillbaka
Topp