Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Kjus kvalité
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1204824" data-attributes="member: 12152"><p>Kollade nu på sortimentet. De har definitivt tonat ner sin raceprofil ser jag till klart mindre iögonfallande färger och linjer. Friåkare har alltid kunnat åka med sponsorkläder även med lite blingstuk genom standardmetoden att gå upp två storlekar och slänga på sig en lavinrygga. Det är sen gammalt och funkar fortfarande. Men även jackan på bilden (den blåa förmodar jag är Kjusen) ser tämligen tjock ut och aktuell linje är nästan rakt över rejält isolerade om man bortser från rena vindjackor. Det är överlag 80-100 gramsisolering, vilket är ordentligt varmt om det är motsvarande typ polyesterbaserade Thinsulate (vilket det låter som i beskrivningen). Om något är det nog snarare lite varmare än nämnda märke per gram. För mig fungerar det bara för under -5 och liftburet och även då helt utan mellanlager, men inte som huvudjacka för en blandvädersvinter. Är man fruset lagd däremot är det nog ett bra val.</p><p></p><p>Det här är mer klassisk Kjus-design som jag ser det. Gärna i kombo med en typisk alptysk och Fischer racecarvers:</p><p></p><p>[ATTACH=full]3919[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1204824, member: 12152"] Kollade nu på sortimentet. De har definitivt tonat ner sin raceprofil ser jag till klart mindre iögonfallande färger och linjer. Friåkare har alltid kunnat åka med sponsorkläder även med lite blingstuk genom standardmetoden att gå upp två storlekar och slänga på sig en lavinrygga. Det är sen gammalt och funkar fortfarande. Men även jackan på bilden (den blåa förmodar jag är Kjusen) ser tämligen tjock ut och aktuell linje är nästan rakt över rejält isolerade om man bortser från rena vindjackor. Det är överlag 80-100 gramsisolering, vilket är ordentligt varmt om det är motsvarande typ polyesterbaserade Thinsulate (vilket det låter som i beskrivningen). Om något är det nog snarare lite varmare än nämnda märke per gram. För mig fungerar det bara för under -5 och liftburet och även då helt utan mellanlager, men inte som huvudjacka för en blandvädersvinter. Är man fruset lagd däremot är det nog ett bra val. Det här är mer klassisk Kjus-design som jag ser det. Gärna i kombo med en typisk alptysk och Fischer racecarvers: [ATTACH type="full"]3919[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Kjus kvalité
Tillbaka
Topp