Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Klantiga saker, krascher mm!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sjogras" data-source="post: 225445" data-attributes="member: 34308"><p>mycket nöje när man läser sånt här! Jag har en egen =)</p><p></p><p>2 år sen: Kom ner från röda linjen i bräcke, och i branten precis innan liften, så får jag för mig att jag ska åka så fort som möjligt på sidan, altså som man railar. Så jag börjar och glider på rätt bra, sen vinklar jag skidorna mer och mer längs backen så att det ska gå fortare och hoppsan så högg stålkanterna och jag flög inte framåt, utan all kraft koncentrerades på samma sätt som om ett träd skulle falla, och huvudet dunkar i den isiga pisten rätt brutalt. ( Jag hade hjälm) Jag ligger ner en liten stund, men sen ställer jag mig upp och kör ner till bräcke, fortfarande lite yr. När jag står nästan inne i liftkön, så bara snurrar allting som fan och jag ramlar pladask, kändes ju lite mindre kul når alla står och kollar på en som om man var en jävla idiot. :P Men sen får jag tillbaka balansen och drar in i liftkön som om inget hänt. =) Nu när man tänker på det efteråt känns det rätt idiotiskt att försöka åka i sidled...</p><p></p><p>//Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sjogras, post: 225445, member: 34308"] mycket nöje när man läser sånt här! Jag har en egen =) 2 år sen: Kom ner från röda linjen i bräcke, och i branten precis innan liften, så får jag för mig att jag ska åka så fort som möjligt på sidan, altså som man railar. Så jag börjar och glider på rätt bra, sen vinklar jag skidorna mer och mer längs backen så att det ska gå fortare och hoppsan så högg stålkanterna och jag flög inte framåt, utan all kraft koncentrerades på samma sätt som om ett träd skulle falla, och huvudet dunkar i den isiga pisten rätt brutalt. ( Jag hade hjälm) Jag ligger ner en liten stund, men sen ställer jag mig upp och kör ner till bräcke, fortfarande lite yr. När jag står nästan inne i liftkön, så bara snurrar allting som fan och jag ramlar pladask, kändes ju lite mindre kul når alla står och kollar på en som om man var en jävla idiot. :P Men sen får jag tillbaka balansen och drar in i liftkön som om inget hänt. =) Nu när man tänker på det efteråt känns det rätt idiotiskt att försöka åka i sidled... //Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Klantiga saker, krascher mm!
Tillbaka
Topp