Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Klantiga saker, krascher mm!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eruanion" data-source="post: 227556" data-attributes="member: 44083"><p>En eftermiddag i Åre förra säsongen, tänkte jag att jag skulle ta mig ett litet åk till innan liftarna stängen. Så jag tar en snabb tur till avträdet och åker sedan rödkulleliften upp till den backe som iaf tidigare kallades "liten röd skistar", en liten backe med små minihopp (tror att den klassas som grön linje). Ni som åkt i den vet att det sista hoppet är mest rakt upp och rakt ned och om man ser till att ta lite fart kan man iaf få någurlunda "hang-time". </p><p> </p><p> Så jag bränner på för fullt genom hela backen och trycker ifrån för glatta livet i kicken för att få lite höjd. Den ena skidan släpper redan i kicken och den andra svävar ifrån mig i min högsta punkt (som för övrigt blev ganska hög då landningen är rätt brant). Då jag försöker göra en stilfull pjäxlangningen i den sönderkörda snön gräver tåspetsarna ned sig i snön och precis då jag hinner tänka "jahapp de' va' de'" finner jag mig själv sittandes på huk nedanför landningen efter en vacker framåtvolt (men med grymt ont i knäna). </p><p> </p><p> Efter krachen när jag tar en titt på skidorna ser jag att ngn pillat på mina skidor (som då jag gick på toa stod intill bänken med alla fastkedjade skruvmejslar och sånt) och skruvat om bindningarna så att de står på DIN 5.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eruanion, post: 227556, member: 44083"] En eftermiddag i Åre förra säsongen, tänkte jag att jag skulle ta mig ett litet åk till innan liftarna stängen. Så jag tar en snabb tur till avträdet och åker sedan rödkulleliften upp till den backe som iaf tidigare kallades "liten röd skistar", en liten backe med små minihopp (tror att den klassas som grön linje). Ni som åkt i den vet att det sista hoppet är mest rakt upp och rakt ned och om man ser till att ta lite fart kan man iaf få någurlunda "hang-time". Så jag bränner på för fullt genom hela backen och trycker ifrån för glatta livet i kicken för att få lite höjd. Den ena skidan släpper redan i kicken och den andra svävar ifrån mig i min högsta punkt (som för övrigt blev ganska hög då landningen är rätt brant). Då jag försöker göra en stilfull pjäxlangningen i den sönderkörda snön gräver tåspetsarna ned sig i snön och precis då jag hinner tänka "jahapp de' va' de'" finner jag mig själv sittandes på huk nedanför landningen efter en vacker framåtvolt (men med grymt ont i knäna). Efter krachen när jag tar en titt på skidorna ser jag att ngn pillat på mina skidor (som då jag gick på toa stod intill bänken med alla fastkedjade skruvmejslar och sånt) och skruvat om bindningarna så att de står på DIN 5. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Klantiga saker, krascher mm!
Tillbaka
Topp