Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Klantiga saker, krascher mm!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="martinlundstedt" data-source="post: 234406" data-attributes="member: 69333"><p>hmm.. det hände nog när jag var i kittelfjäll på borka helicross.. :P</p><p>vi tänkte dra ett åk i pia's/gorek's ravin. jag som var på lite lekhumör började såklart hoppa och ha mig med mina små tricks på de upplogade snövallarna.. men efter några lyckade tricks så tänkte jag dra en seg jäkla 180.. inte så smart.. pucklarna var nästan i höjd med knäna.. då kom jag där halvt störtloppande halvt carvande nedfarande switch mellan pucklarna (gick inte så sakta präkksis, eller sketafort om man säger så:P), då tänkte jag "fan, jag måste vända snart", sagt och gjort så hoppade jag och försökte vrida till en liten 180. men med min otur så hinner man såklart slå in i en plogvall mitt i luftfärden (klantigt) och fick mig dagens läskigaste air ofrivilligt liggande ned. jag flög väl kanske omkring 3 meter (kommer inte ihåg så mkt av halva luftfärden :P) landade på axeln/huvudet och tumlade ned bland vallarna, stannar och får skidan i ryggen, som tur var älsklings ryggskyddet med :P jag låg väl och ojjade mig någon sekund för att sedan resa mig och se hur det börjar mörkna för ögonen, jag kastar mig ned på knä med huvudet mellan benen. far min som var en liten bit uppöver kom farandes som en kanonkula nedför backen och frågar hur det var.. jag klarade mig dock med en jäkligt stel och öm vänster kroppssida. men som plåster på såren så blev det ett helilyft upp på sadeln nästa dag :D jaja.. ett minne som inte försvinner! :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="martinlundstedt, post: 234406, member: 69333"] hmm.. det hände nog när jag var i kittelfjäll på borka helicross.. :P vi tänkte dra ett åk i pia's/gorek's ravin. jag som var på lite lekhumör började såklart hoppa och ha mig med mina små tricks på de upplogade snövallarna.. men efter några lyckade tricks så tänkte jag dra en seg jäkla 180.. inte så smart.. pucklarna var nästan i höjd med knäna.. då kom jag där halvt störtloppande halvt carvande nedfarande switch mellan pucklarna (gick inte så sakta präkksis, eller sketafort om man säger så:P), då tänkte jag "fan, jag måste vända snart", sagt och gjort så hoppade jag och försökte vrida till en liten 180. men med min otur så hinner man såklart slå in i en plogvall mitt i luftfärden (klantigt) och fick mig dagens läskigaste air ofrivilligt liggande ned. jag flög väl kanske omkring 3 meter (kommer inte ihåg så mkt av halva luftfärden :P) landade på axeln/huvudet och tumlade ned bland vallarna, stannar och får skidan i ryggen, som tur var älsklings ryggskyddet med :P jag låg väl och ojjade mig någon sekund för att sedan resa mig och se hur det börjar mörkna för ögonen, jag kastar mig ned på knä med huvudet mellan benen. far min som var en liten bit uppöver kom farandes som en kanonkula nedför backen och frågar hur det var.. jag klarade mig dock med en jäkligt stel och öm vänster kroppssida. men som plåster på såren så blev det ett helilyft upp på sadeln nästa dag :D jaja.. ett minne som inte försvinner! :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Klantiga saker, krascher mm!
Tillbaka
Topp