Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Klantiga saker, krascher mm!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="latjo" data-source="post: 235898" data-attributes="member: 69360"><p>Nyår 04/05 i sälen, hundfjället var det nog minns inte riktigt.</p><p></p><p>Iallafall så hade det dagen innan varit +grader och nu var det -. Detta tänkte jag inte så noga på, mer än att jag kände att det var lite väl isigt i backen(och min gamla bräda var inte särskilt slipad heller). Så i andra åket ser jag ett trevligt bigjump nere vid liftarna och eftersom hoppningen dagen innan gått så bra körde jag för fullt.</p><p></p><p>Väl framme vid hoppet ser jag hur kanten på hoppet glänser, is alltså. Precis vid kanten halkar brädan och jag flyger vertikalt genom luften och landar på ansiktet (i den lika isiga landningen). Vaknar en stund senare av att jag tycker det är blött i ansiktet, och ser hur det börjat bildas en blodpöl framför mig. Kollar upp och ser ett blodspår (av mitt ansikte) i landningen. </p><p></p><p>Min brorsa åker ner och är helt galen, tror att jag ska dö eller något. Jag är mest förbannad eftersom jag inser att det inte blir någon mer åkning den dagen. Lyckas även skrämma slaget på en tant vid närmaste stuga, där jag skulle tvätta av allt blod.</p><p></p><p>Resultat: Inget brutet, bara massa skrapsår, näsblod och svullet ansikte. Detta var på nyårsafton, vilket var synd eftersom jag inte kunde äta någonting på kvällen (kunde knappt öppna munnen).</p><p></p><p>Efter en vecka var nästan allt borta och jag grämer mig så för att jag inte dokumenterade mina skador.</p><p></p><p>----</p><p></p><p>Till diskussionen tidigare i tråden om att en fet bell är ett bra raggtips:</p><p>Landa inte på ansiktet och se till att du iallafall kan prata efteråt, så är det säkert bra. Mitt var inte så lyckat...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="latjo, post: 235898, member: 69360"] Nyår 04/05 i sälen, hundfjället var det nog minns inte riktigt. Iallafall så hade det dagen innan varit +grader och nu var det -. Detta tänkte jag inte så noga på, mer än att jag kände att det var lite väl isigt i backen(och min gamla bräda var inte särskilt slipad heller). Så i andra åket ser jag ett trevligt bigjump nere vid liftarna och eftersom hoppningen dagen innan gått så bra körde jag för fullt. Väl framme vid hoppet ser jag hur kanten på hoppet glänser, is alltså. Precis vid kanten halkar brädan och jag flyger vertikalt genom luften och landar på ansiktet (i den lika isiga landningen). Vaknar en stund senare av att jag tycker det är blött i ansiktet, och ser hur det börjat bildas en blodpöl framför mig. Kollar upp och ser ett blodspår (av mitt ansikte) i landningen. Min brorsa åker ner och är helt galen, tror att jag ska dö eller något. Jag är mest förbannad eftersom jag inser att det inte blir någon mer åkning den dagen. Lyckas även skrämma slaget på en tant vid närmaste stuga, där jag skulle tvätta av allt blod. Resultat: Inget brutet, bara massa skrapsår, näsblod och svullet ansikte. Detta var på nyårsafton, vilket var synd eftersom jag inte kunde äta någonting på kvällen (kunde knappt öppna munnen). Efter en vecka var nästan allt borta och jag grämer mig så för att jag inte dokumenterade mina skador. ---- Till diskussionen tidigare i tråden om att en fet bell är ett bra raggtips: Landa inte på ansiktet och se till att du iallafall kan prata efteråt, så är det säkert bra. Mitt var inte så lyckat... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Klantiga saker, krascher mm!
Tillbaka
Topp