Kläppen...

• Trådstartare Trådstartare Knolpak
  • Start datum Start datum
K

Knolpak

Guest
Kläppen...
Blir första gången jag åker dit nu om en massa veckor... TÄnkte om någon erfaren vet om man kna åka på baksidan eller någon annan stans där det kan tyckas vara kul att åka? Pisten hittar man med största säkerhet till. Men hitta bra andra ställen är svårt...

/Adde

Kläppen...
I Kläppen finns det preparerade pister på baksidan också, de e jäkligt sköna o hyfsat långa för att vara i sälen, man kan glida i lite olika spår o så, men någon direkt off-pist där e nog inte att tala om. De har en Extreme Park på toppen ner mot baksidan, det e ganska tät skog men det går att åka där. Om du e tidigt ute så ta de första åken runt grottbranten de kan vara sjukt sköna, finns även en "ravin" mer eller mindre, som man kan leka lite i bredvid pisten. I övrigt rekommenderar jag Kläppen starkt! Have fun!! förresten när skall du dit?

Kläppen...
Ok. Danke! Vart mer exakt ligger dessa "repor" om man navigerar sig med deras pistkarta?

Jag ska dit v.11 tors-sön... Blir väl åka fre, lör och halva sön... SKa du dit själv?

Kläppen...
Ja du.. vill inte bygga upp nåra super-förväntningar men mellan backarna skogsmården, igelkottboet, ekorrsvansen kan man variera lite hur man tar sig ner till falken liftarna.. det e ganska varierande åkning så jag tycker det e schysst, enda negativa e väl egentligen den långa släpliften upp igen.. men så e det =)

Aha ok. Jag kommer på söndagen där.. ska upp v12

Tillbaka
Topp