Kläppens Park, när kan den vara igång tror ni?

MMMsocrazy

Ny medlem
(Far borja med att be om ursakt for mitt brittiska tangentbord och dess brist pa svenska bokstaver)

Ringde till Klappen, men deras receptionist hade inte jattebra koll, annat an att hon lat optimistisk och trodde deras park skulle kunna vara igang till helgen. (Vill understryka att det kandes otroligt mycket pa en hoft hon gjorde detta uttalade).

Webbkamerabild:
http://webbkameror.se/skidkameror/klappen/klappen_park_1_640.php

Baserat pa webkamerabilderna, eller kanske nagon som ar i narheten eller har lite intel - vad ar er bedomning? Har sjalv svart att avgora hur langt det kan vara kvar innan parker ar shapead och redo att akas i? Antar svarta linjen (till vanster fran kameran sett) tar langre tid, men bara det finns lite ordentliga hopp sa en iaf kan borja smyga igang sasongen?
Ska ivag till stuga en bit fran Salen imorgon, och hade egentligen tankt hoppa mellan Tandadalen och Klappen, men Tandadalen har inte ens borjat bygga sin park an...

Spontant tanker jag sjalv att det ser ut att vara minst en vecka av arbete kvar, om inte tva, innan det dar ar akbart? Surt, i sa fall...

förutsätter du att det är kallt hela tiden och att de lägger snö i parken alla kalla dagar så skulle jag gissa på två veckor. en vecka snöläggning på full effekt och en vecka arbete för att flytta snön och bygga features.

Mest troligt kör de igång röda hoppen och rails först sen svarta efter det och sist pipen.

Tror dock inte de kommer fokusera 100% på parken förens resten av anläggningen är säkrad med snö, så kan förmodligen ta lite mera än två veckor.

Hur som helst kommer det vara värt väntan, kläppen är alltid bäst när parken är igång!

Snödjup

Tillbaka
Topp