Klassiskt parodigrepp, i ny svensk corona-version om skidåkande stockholmare

Bohica

Aktiv medlem
Jovisst... dumma stockholmare som "trängs i liftkön"...
liften.jpeg

... för man smittsprider ju klart mindre på hemmaplan.
tuben.jpg

Visst, jag fattar alla memes. Men vissa är ju bara löjliga.

Edit: Förtydligar längre ner i två inlägg.

Senast ändrad:

rabbit

Aktiv medlem
*bild se ovan*
*bild se ovan*
Att jämföra gruppen "stockholmare" på olika ställen i landet är ointressant.
Det handlar om att gruppen "stockholmare" inte skall resa iväg ifrån ett smitt-centrum och sprida smittan utan stanna hemma och hjälpa till att minimera den negativa effekten på samhället i stort.
Anledningen till "alla" memes är ju att gruppen "stockholmare" verkar bestämt sig för att leva upp till sitt rykte som egoistiska, värde-relativistiska imbeciller genom att inte uppföra sig ansvarsfullt.

lmk30

Aktiv medlem
Visa bilaga 3477

Visa bilaga 3478

Så där ser det ju knappast ut i t-banan i nuläget. Jag är också 08a men ärligt talat är det väl bara att köpa bilden som glesbygden har av oss i nuläget, det är ju inte som om vi inte förtjänar den...

Bohica

Aktiv medlem
Citerar mig själv. Jag tyckte den första var roligare, och mer "on point".
Så där ser det ju knappast ut i t-banan i nuläget.
Nä, bilden från liftkön är inte tagen från detta år heller. Det finns ingen media i den här tråden som är helt rättvisande, bara en humortråd. Så ska mitt inlägg ses också. Så ni vet det alla som reagerar. 😋

lmk30

Aktiv medlem
Med tanke på dina tidigare svar i olika trådar om ämnet får du nog ha överseende med att inlägget inte uppfattades som så humoristiskt...

Bohica

Aktiv medlem
Med tanke på dina tidigare svar i olika trådar om ämnet får du nog ha överseende med att inlägget inte uppfattades som så humoristiskt...
Det finns en tid och plats för allting. Jag har aldrig försvarat folk som väljer att dra till fjällen nu i påsk. Snarare tvärtom, jag propagerade ju för att skidorterna skulle hjälpa folk att avboka sina semestrar, vilket dom nu har gjort. Att en del ändå väljer att åka nu, och t.o.m. bokar resor nu anser jag är helt oförsvarligt, oavsett var de kommer ifrån.

Första klippet här tycker jag är hyfsat fyndigt och ganska så korrekt. Andra klippet däremot verkade mest garva åt "stockholmare som trängs i liftkön" mer än något annat, vilket jag tycker bara var korkat. Därav min liknelse, det är ju knappast som att "stockholmarna" inte är mer exponerade på hemmaplan. Det är ju inte därför man ska avstå resor idag.

Så inte alls lika fyndigt som första klippet enligt mig. Bara en ripoff av första klippet, nån som vill ha "likes" men missar målet med humorn. Men smaken är ju som baken. :cool:

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp