Klättervägg

Klättervägg
Jag var där i sommras och då fanns det inte någon i chamonix men i Le bosson ( 5 km från cham.) men det går tåg så det är jätte lätt att ta sig dit. väggen är ialla fall 800 kvadrat meter och finns leder från 4c till 12c kostnaden för at gå in är 11euro men det kan vara svårt att kommunicera med personalen som bara kan franska. hoppas det här kan vara till någon hjälp hör av dig om du vill veta något mer om chamonix, hoppas du får lika kul där som jag hade

Klättervägg
Det finnes en stor (tror kanskje den er Europas største) innendørs klatrevegg i Courmayeur. Var der for to uker siden og det finnes alle vanskelighets grader. Skikortet mitt som er et sesongkort i Aostadalen gir gratis inngang, men vet ikke hvordan det er for folk med skikort for Chamonix.
Det kan være mye folk der, men det er så syort at det som regel ikke er noe problem å finne seg en rute. Liker du ikke at det er mye folk å ser på når du klatrer tror jeg du må dra et annet sted....
Courmayeur ligger ca 30 min fra Chamonix. Har dere bil koster det 30 Euro tur retur for å kjøre gjennom tunnelen. Men det blir billigere hvis dere kjøper klippekort (hvis dere har tenkt dere dit mange ganger). Ellers så går det også busser fra chamonix til Courmayuer.

Klättervägg
I chamonix finns det två stycken utmärkta inomhus klätterväggar. Den första (läs bästa) ligger i Les Houches, och heter Salle de Escalade du Mont Blanc(eller liknande). Väggen är ca 15m hög. Många svåra leder med mycket överhäng. Mycket varierande klättring. Svårighetsgrader upp till 8+.
Den andra ligger mitt i centrala Chamonix i Richard Bozon Sports Centre. Enbart bouldering. Dock mycket bra sådan med mycket utrymme och stora grottor. Varierande svårighetsgrad från hyfsat läät upp till mycket svår klättring.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp