Klimpfjäll!

Klimpfjäll!
Nu är Klimpfjälls liftarna på uppgång igen.
Sedan 3 år tillbaka har Klimpfjällsgården ägt och drivit liftarna i klimpfjäll, det har tagit några år att få klämm på det men nu har det börja hända grejer =)
Ny skiduthyrning med helt ny utrustning på både skid och snowboard sidan.
ombygd värmestuga och även en ombygd värmestuga för dom som har egen matsäck med sig.
I år har dom nytt liftkort system och lägre priser på liftkorten.

härom dan fick vi en halmetersnö till så nu e det 150cm snö i terängen och ca 70 i pisten.
Jag har dom senaste 3 åren kört pistmaskinen i Klimpfjällsliftarna och det va väl inte den proffsigaste körningen första och andra året men jag var ute och körde iordning snowboard backen i går och det blev jävligt bra nu skall det bara skottas i kickarna så dom blir okej. Förtillfället har vi 4st större plattå hopp några vellodrom kurvor mm. man kan säga att delvis är det en boardercross bana men även en big jump bana jag vet ej vad man skall kalla den. cornern är snart färdig och kommer bli större än någonsin!!!
Kanon åkning även för slalomåkare!

På lördag har dom även after ski!!

just nu har Klimpfjälls gården/ klimpfjällsliftarna ett kanon erbjudande fram tills vecka 6! åk i backen fre. lörd. sönd. ät och bo på klimpfjällsgården men betala bara för liftkortet och maten så bjuder klimpfjälls gården på boendet! hur bra är inte det!!!

så kom till Klimpfjäll mvh/pistar´n

Klimpfjäll!
låter fint! vet du något om snön i borga? fick dom också ett stort dump?

//teo

Klimpfjäll!
Sandra Dahlberg heter hon. Var där flera gånger när jag var mindre.. De brukar alltid ha bra hopp och åkning i klimpfjäll. Hade en ruggigt bra pipe på den tiden också. Men vet inte hur det är nu. Men det låter ju lovande.

Tillbaka
Topp