Klippta liftkort i Åre!

MattiasN

Ny medlem
Klippta liftkort i Åre!
För att göra en outhärdligt lång historia kort.

1. Det är dumt att liftpersonalen på ÅL (Åreliftar) klippte liftkorten för folk som åkt offpist.

2. Det är dumt, anser en majoritet, att ha skyltar om lavinfara uppsatta året runt.

3. Det råder en Jämtländsk sammansvärjning mellan lokalpress och ÅL vilket leder till att snälla offpiståkare får utstå spott och spe i media. Detta gäller såväl på det lokala planet som på riksnivå, då företrädesvis i kvällspress.

4. Det är dumt att åka offpist utan att veta vad man gör.

5. Det vore därför bra med gratis offpistkurser.

6. Antingen får man skylla sig själv när man åker offpist utan kunskap och hamnar i en lavin. Eller så borde man inte åka alls.

7. Man borde erhålla diplomatisk immunitet gentemot alla former av liftsystemsauktoriteter om man har: Tranceiver, sond, spade, stihudar/tjockisskidor och kunskap om suckande snölager o.dyl.

8. Jag kan ha missat detaljer, men i stort är detta vad hela debatten rörande klippta liftkort i Åre (89 inlägg) handlat om.

Klippta liftkort i Åre!
Observera att jag inte lägger in några egna värderingar i detta inlägg. Det är bara en sammanfattning, så att folk inte ska behöva spendera timmar framför en strålande bildskärm och få elöverkänslighet på grund av 89 inlägg gällande klippta liftkort. En service helt enkelt Smurfen.

Dippandiskussionen kan sammanfattas som följer:

1. Killen är inte från Stockholm.

2. Dippan är inte till för riktiga skidåkare. Som företrädesvis spenderar dagarna i pisten och kvällarna i sängen.

3. Säsongskortet kostar 1000 svenska kronor (cirka 900 Euro)

4. Uppsalabor i de gyllene åren (kring 20) har svårt med självdistansen.

5. Andra har svårt att skriva en rad utan att försöka provocera killarna under fyran här ovanför.

6. Det är också denna kombination av fyra och fem som givit Dippandebatten samma outhärdliga längd som tidigare refererat inlägg.

Klippta liftkort i Åre!
Ojojojojojoj!
Respekt till dig som verkligen gjorde sammanfattningen.
Sen att det där med distans till sig själva kanzze inte riktigt stämmer(folk påstår dock det i disk.) men men.

Vet att det inte var dina egna värderingar... men du, jag trodde att det var så att folk bör fatta sig en egen uppfattning i en diskussion. Man måste såleda läsa alla inlägg o skapa sin egen bild för att kunna ingå i disk. men det är en rekorderlig sammanfattning du gjort!

Klippta liftkort i Åre!
Man tackar. Och kan hålla med om att jag kanske borde tagit ställning själv. Men eftersom jag är pacifistisk till naturen väljer jag att hålla min uppfattning för mig själv och låta andra tjata.

Om någon förresten undrar över den smått fantastiska växelkursen jag fått till i tidigare inlägg är den hemlig. Men ni kan ju fundera över hur kul jag har det i franska alperna med den i huvudet...

Tillbaka
Topp