Klocka

snowigen

Ny medlem
Klocka
Vad använder ni för klocka när ni åker? Måste ju vara något stryktåligt som håller för det mesta och de måste ju dessutom vara vattentäta. Har kollat runt en del och här finns det t.ex många klockor, t.ex. iwc, som utifrån priset i varje fall :) är av bästa kvalitet. En sån vore riktigt schysst.

Klocka
Suunto med kompass (kolla väderstreck i offpist) höjdmätare (för de är ball) och termometer (som aldrig stämmer eftersom den sitter på handleden)

Klocka
Har en altitech 2 som ligger i lättåtkomlig ficka på vägen ner och antingen i samma ficka eller hängandes på en axelrem på ryggan på vägen upp. Ska vara vattentålig, men har inte blivit testad än så länge.

Klocka
Jag skulle nog aldrig köra med ett mekaniskt urverk. De är oftast väldigt känsliga mot stötar tex att staven slår emot något eller så. Jag vet bl.a att golf kan skada klockan genom stöten när man träffar bollen.

Klocka
Jag kan inte annat än rekommendera Garmin Forerunner. Hade med mig den i Japan denna säsongen. Ful som stryk men den går att ta av och ta på sig sin Breitling på kvällen.
Dock var det mycket kul att kolla energiförbrukning, höjdmeter, fart, track etc etc.. Dessutom överför den datan till Google Earth med bara ett klick.

Klocka
Helt fel Bild på det förra inlägget. Det visar en klocka du INTE ska köpa. Sjöö-Sandström 20 000kr SKIT!!!
Bilden som var menat till förra inlägget är denna.

Tillbaka
Topp