Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Klurigt med skidlängd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1096136" data-attributes="member: 145112"><p>Har inte en aning om vad Rockbergs guide är för något, men så som du beskriver den så är det helt åt pipan, tänk om du skulle fått +10 i terräng, då hade du hamnat på 195cm långa skidor, i min värld så känns det som något från 1900 talet...</p><p>Skulle nog tro, utan att veta att du inte skall plussa ihop allt, utan bara gå på en utav längd angivelsen.</p><p></p><p>Skulle du som är 170 och mest kör pist och skulle skaffa dig ett par 185cm långa skidor så skulle du inte få det allt för roligt. Jag är 176cm lång och väger 10kg mer än dig, och jag kör 177cm långa skidor, både mina allmountain och freeride skidor, gick ner från 184-86 länder till i år och det är mycket roligare skidor än de gamla. </p><p></p><p>Så skulle för dig rekommendera 170-180 som längd, du kan om du vill gå ner något men inte längre, köper du ett par bra skidor så är de stabila nog för att kunna bränna på utan att vara fladdriga.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1096136, member: 145112"] Har inte en aning om vad Rockbergs guide är för något, men så som du beskriver den så är det helt åt pipan, tänk om du skulle fått +10 i terräng, då hade du hamnat på 195cm långa skidor, i min värld så känns det som något från 1900 talet... Skulle nog tro, utan att veta att du inte skall plussa ihop allt, utan bara gå på en utav längd angivelsen. Skulle du som är 170 och mest kör pist och skulle skaffa dig ett par 185cm långa skidor så skulle du inte få det allt för roligt. Jag är 176cm lång och väger 10kg mer än dig, och jag kör 177cm långa skidor, både mina allmountain och freeride skidor, gick ner från 184-86 länder till i år och det är mycket roligare skidor än de gamla. Så skulle för dig rekommendera 170-180 som längd, du kan om du vill gå ner något men inte längre, köper du ett par bra skidor så är de stabila nog för att kunna bränna på utan att vara fladdriga. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Klurigt med skidlängd
Tillbaka
Topp