Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Kluring!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Broook" data-source="post: 38868" data-attributes="member: 29964"><p>"Om jag hoppar ett varv med en kompass i handen vart pekar då kompassnålen?</p><p></p><p>Tänk efter ordentligt nu..."</p><p></p><p>OM vi utgår att det är en helt fungerande kompass och att du håller den som man ska då man vill att den ska visa korrekt.</p><p></p><p>utefrån de.. så skulle jag gissa att kompassen pekar i samma riktning efter snurren som före...med lite gungning pga den hastiga vändingen..</p><p>Men då måste vi ju också utgå ifrån att du klarar av att snurre 360grader EXAKT!! Och hålla armen i samma vinkel som innan Vilket jag absolut betvivlar att du klarar av....</p><p>...så mitt så kallade "svar" blir att den pekar nån stans mellan 180-390grader i lodrätt vinkel, och nånstans mellan rättupp och rätt ner.</p><p></p><p>sen om du lyckas riktigt bra så , kankse du lyckats klyva själva pilen längsefter så den skulle ju kunna peka åt flera håll sammtidigt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Broook, post: 38868, member: 29964"] "Om jag hoppar ett varv med en kompass i handen vart pekar då kompassnålen? Tänk efter ordentligt nu..." OM vi utgår att det är en helt fungerande kompass och att du håller den som man ska då man vill att den ska visa korrekt. utefrån de.. så skulle jag gissa att kompassen pekar i samma riktning efter snurren som före...med lite gungning pga den hastiga vändingen.. Men då måste vi ju också utgå ifrån att du klarar av att snurre 360grader EXAKT!! Och hålla armen i samma vinkel som innan Vilket jag absolut betvivlar att du klarar av.... ...så mitt så kallade "svar" blir att den pekar nån stans mellan 180-390grader i lodrätt vinkel, och nånstans mellan rättupp och rätt ner. sen om du lyckas riktigt bra så , kankse du lyckats klyva själva pilen längsefter så den skulle ju kunna peka åt flera håll sammtidigt [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Kluring!
Tillbaka
Topp