Knäböjare med problem undrar om hjälp från Luleå till Stockholm

• Trådstartare Trådstartare ErikGoransson
  • Start datum Start datum
E

ErikGoransson

Guest
Finns det förståelse och förlåtelse i skidvärlden, som inte riskerar att falla under "i puder har man inga vänner"?

Jag har kompletterat telisgarderoben med pistskidor, till de större riktiga 190 cm så läggs dessa prima 170 cm Head Peak-skidor - PROBLEM: jag har köpt skidor av en vänlig säljare i Luleå (centrum). Hans vänlighet stannar dock kort om leverans till Stockholm. Till skídorna hör Scarpa T2R, en utmärkt kombo, stighudarna i rimlig passform har min fru redan så man kan våga fråga om lån...

FRÅGA: finns det någon som rör sig mellan Luleå och Stockholm i juletid? Denna någon får fritt önska betalning i form av vad som helst för leverans. Finns telisåkare med pjäxbehov (strl 43,5) så kan jag ju ge bort pjäxorna för att få hem skidorna (några vettiga flaskor vin finns också, swish finns tom!). Det enda jag inte kan erbjuda är den vita varan som vi knappt sett längs ostkusten i år (kanske i Luleå).

Den här blänkaren kan höra hemma under kontaktannonser, under Telemark, eller möjligen under Bilkollektivet... förra årets annons om en plats på Haute Route i påskveckan var möjligen mer lockande - så mycket inser jag.

Messa gärna 0703716460, med alla logiska och logistiska inspel på detta bekymmer

Bumpar det här ämnet med risk att det blir sista försöket

Tipsar om gruppen med det korta och slagkraftiga namnet "What do you need help with today buddy" på Facebook. Folk som har fått hjälp med liknande grejer där tidigare. Var dock försiktig med att erbjuda betalning för utförd tjänst då sånt inte är tillåtet och därför kanske din förfrågan inte godkänns.

Tillbaka
Topp