Knäckta pocket rockets! reklamation?

oo117

Ny medlem
köpte ett par fick-raketer på skidbytarboden i mitten av oktober.
köpte dom för 2995 riksdaler vilket jag tyckte va guld eftersom dom var i princip oåkta. inte en repa eller dylikt.

enda felet var att dom hade en hyrbindning som är lika ful som den är kass.
men jag tänkte att den kan man ju byta ut så jag köpte en marker comp 1400 av en kille från sthlm, genom freeride köp&sälj.

åkte i fredags till en liten butik här i gävle som heter Seafun för Ted brukar va schysst så mina förhoppningar låg i att han skulle byta dom gratis.

men när han tog av bindningen så såg han att skidan var knäckt, o det syntes inte när bindningen satt på.

så i lördags for jag ner till skidbytarboden för o höra vad dom hade att säga om saken.
och dom trodde att jag förmodligen skulle få en reklamation att gå igenom.
så det skulle dom försöka fixa.
Just nu väntar jag på att dom ska höra av ig och berätta hur det går.

Troligtvis kommer ja få ett par splitter nya pocket rockets!

fan, då skulle jag trivas..!

Förstod jag det hela rätt om jag uppfattade att du inte åkt på skidan utan Skidbytarboden sålt ett par knäckta skidor till dig??

mina egna erfarenheter av reklamationer är ganska goda.

Jag lyckades på ett tämligen stilfullt sätt knäcka an av mina Atomic Bump efter en ganska våldsam dag i parken. De hade köpts på intersport nått år innan så jag gick dit och snackade med dem. De sa att skidan skulle skickas iväg för kontroll (?!).

hur som haver. några veckor senare (tyvärr slutet av våren) så ringde de från intersport och sa att jag kunde komma och välja nya skidor.

mycket trevligt!

Så var det iaf för mig. Jag sa som det var, skidan gick av, det var inget speciellt, jag märkte knappt att det hände förrän jag skulle stå på i lundsrappet och högerskidan var som gummi.

Gick av vid de bakre fästet för bindningen.

ja du, förvänta dig inte för mycket... knäckte ett par santiago förra säsongen. de snåla jävlarna på scott vägrade reklamera. pack!

OK köper man ett par skidor så är det BUTIKEN ni handlat i som ni ska göra upp med. Handlaren som sålt skidorna har ett ansvar mot er som konsument! Fattar inte varför man alltid klagar på generalagenten eller vad det nu står på skidorna. Det är återförsäljaren som ni har en tvist med. Vet att många handlare jiddrar på med leverantör och generalagent men det är en deal mellan dom som inte angår er och som inte ska leda till att ni får vänta på att generalagenten ska säja sitt och ev skicka ett par nya lagg. Har man köpt en defekt vara så ska man ha pengarna tillbaka eller en likvärdig produkt på studs!

Salomon har jag faktiskt goda erfarenheter ifrån, gällande reklamation. För en herrans massa år sen knäckte jag en skena på ett par inlines. Skenan var utbytbar, men dom skickade ett helt nytt par av den senaste modellen istället. Och förra hösten knäckte en vän deras "värstingcarver" när han blev påkörd av en telisåkare, inga problem sa dom, vi skickar nya vilken dag som helst.

Men som ovannämd säger: I detta fallet så är det butiken som är skyldig, det var ju en beg. skida du köpte. Dom har som skyldighet att kolla så inte varan är defekt, och är den det så ska det sägas/visas innan varan säljs.

Peace

Handla på Alpint istället.
Konstigt att de "inte visste" att skidorna ej var OK.Verkar inte troligt.
Du borde få ett par helt nya lagg av SKB som ursäkt och sedan kan ju SKB ta kontakt med Salomon själva.

Var det inte ett par beganade skidor du köpte? Då är det lite svårt att visa att dom inte är misskötta och få ut en reklamation. Givetvis så skall Skidbytarboden låta köpet gå tillbaka och ge dig dina pengar men det är en annan fråga. Att få ett par nya skidor från Salomon verkar inte vara aktuellt överhuvudtaget.

Jag kan ju ha missuppfattat dig förståss...

/R

jag var till seafun i torsdags å lät han kolla på mina expression som ja köpte där förra året... de har blivit sprickor tvärsöver skidan plus att det har lossnat vissa delar där sprickorna är.. ha nskulle skicka bilderna på det till völkl så jag ska få besked hur det blir på måndag..

Talade med skidbytarboden idag och dom hade skickat skidan till Salomon så att grabben som håller i reklamationerna där kunde få ta en titt på dom.

och jag hoppas så klart på det bästa! :D

Btw. en liten eloge till skidbytarbodens personal, dom har vart riktigt trevliga och lätta att ha och göra med! Kanske för att det vart "deras fel" (i brist på annan, bättre, formulering) att jag köpt en skadad skida.

Rock on!

Så ersätter Salomon skidbytarboden med ett par nya. Sen säjer skidbytarboden till dig -"Tyvärr!! Men här har du dina 2995:- tillbaka, eller om du vill ha ett par likvärdiga begagnade istället."

vad vill du komma fram till jo d va ju ett ganska lykligt lut men visste inte det fanns berättelser på forumen

jo_wel:
finns bra mycket annat skit på d här forumet oxå.. typ nån som undrar om nån har nå tips på namn till hans nya band.. (?)
detta har nog lite mer om skidåkning att göra än det.. eller är ja ute o cyklar?

Tillbaka
Topp