knän

jonny

Aktiv medlem
knän
Ni som vet av erfarenhet kan kanske svara på min fråga.

Vad är snällast för knäna, skidor eller snowboard?

/j

knän
skulle tro att det är snowboard som är snällast för knäna. men det finns ju många andra skador som man får med snowboard som inte är lika vanliga med skidor typ handledsskador..
det absolut värsta för knäna är helt klart puckel!

knän
skulle tro att det är snowboard som är snällast för knäna. men det finns ju många andra skador som man får med snowboard som inte är lika vanliga med skidor typ handledsskador..
det absolut värsta för knäna är helt klart puckel!

knän
Jag får ganska ont i knäna när jag åker skidor men när jag åker telemark känner jag inget alls.
Så åk telemark istället är mitt råd!
/jossan

knän
Har själv pajat mina knän pga av skidåkningen, har ändå fortsatt med att åka skidor. Om jag jämför skidåkningen med snowboardåkningen, så är ju snowboardåkningen klart bättre för knäna. De korta skidorna nu frestar mycket mer eftersom det blir kortare hårdare svängar.

knän
Jag har stor erfarenhet av knäskador, eftersom dom plågat mig en längre tid och jag har åkt både skidor och snowboard.

Testa med skydd, rehband eller vulkan dom är bra, för dom stabiliserar knät och förhindrar stora vridningar.

Skidor- man kan trassla in en och vrida knät mycket men fördelen är att man inte sitter fast så man har annan chans gentemot snowboard, där man sitter fast, där är mer landningar och fall ondare men akta du kan vrida dig där också..

Du kan skada dig på allt, fråga en sjukgymnast...

Viktor

knän
Är pjäxor med inbyggt skydd mot överbelastning bakåt av knäna till någon hjälp? Lange har en modell som heter RRS som har det, har andra tillverkare nått liknande?

knän
Kan av erfarenhet rekommendera att lägga några extra kronor om du vill skydda knät.

De som är bra ligger runt 700 kr och ger ditt knä det stöd och kompression som behövs.

De flesta klarar sig fint på ett knästöd av den klassen men om du känner att det inte funkar så är rekommendationen att sluta direkt.
Annars riskerar du värre och tråkigare skador:(

Finns många som säljer stöd men inte alla som säljer bra.
Här är ett ställe som säljer bra knästöd, "Knästöd för skidåkning". Det som är bra där är att alla knästöd har valts ut av leg. knäskadebehandlare som borde veta vad det handlar om tycker man.

Lycka till
Markus

knän
Hmmmmm.......
Trådbumparen heter Markus o en av de fyra som står bakom hemsidan han länkar till heter Markus.......
Smygreklam???? ;-)

knän
Hmmm Hawk100 med hemsida http://cosanostra.se/ i sin profil hmmmm smygreklam för sex?
Eller hur ska jag tolka länkar till http://t1.onlytease.com/? med mera..Sen orkar jag inte ens börja beskriva vad jag hittade vid lite enkla IP slag...
Oavsett så är det inte Markus som skrev. Ja, Jag känner dem och de är ett seriöst alternativ med ett team av legitimerade Kiropraktorer och Naprapater med säker + 10 år av behandlingar bakom sig
Tråkig och trist attityd som kanske bottnar i egen osäkerhet? Eller är det mest et syndrom av TMT med TLTD?

knän
För att vara extremt tydlig
Om du anser att mitt inlägg på något sätt varit felaktigt eller på något vis stört dig när det enda jag gojrt var att försöka hjälpa så har jag exakt noll problem med att avlägsna min rekommendation
Om du dessutom känner att personligen behöver tala med mig så vänligen ring 070-332 52 18 så är jag öppen för att diskutera
Du når mig även på den av dig nämnda email

Finns det någonstans där jag kan nå dig för att diskutera detta?

Markus Eriksson

knän
Självklart är du inte ett av dessa "nät troll" alla talar om så jag utgår från att du tar kontakt eller lämnar kontaktuppgifter där jag når dig. Dvs om detta är det problem du verkligen vill reda ut.
Är vi överens?

knän
Team-Rehab-Markus sa:
För att vara extremt tydlig
Om du anser att mitt inlägg på något sätt varit felaktigt eller på något vis stört dig när det enda jag gojrt var att försöka hjälpa så har jag exakt noll problem med att avlägsna min rekommendation
Markus Eriksson
Fast det är ju onekligen skillnad i att någon med ett egen intresse rekommenderar ett bolag än om en godtycklig kund gör det. Med ditt "Här är ett ställe som säljer bra knästöd" låter det ju som att du bara råkat handla hos dem och är nöjd med dem.

Jag kan väl anta att du är samma Markus Eriksson som lämnat en av tre recensioner på Trustpilot, även där uttrycker du dig som att du inte är förknippad med dem på något sett, det var din läkare som helt enkelt rekommenderade dig den butiken. "Min läkare var den som rekommenderade mig och nu gör jag det samma."

"Knästöd.se & Team Rehab - Ditt nätverk av leg. Knäskadebehandlare "

Jag tycker helt enkelt det känns som dålig stil att marknadsföra sig på detta sett. Men du har säkert en lysande förklaring om varför jag har helt fel och du bara vill hjälpa trådskaparen som haft knäproblem nu i 14 år...

Tillbaka
Topp