Knäont i puckelpistarna

• Trådstartare Trådstartare Nhi
  • Start datum Start datum

Nhi

Medlem
Knäont i puckelpistarna
På kvällarna så har pisterna en tendes till att bli väldigt uppåkta, det blir med andra ord en riktig puckelpist. Detta gör att i alla fall jag får svinont i knäna och det gör det jobbigt att åka. Någon som har något tips på vad man kan göra. Jag vill inte sluta åka efter halva dagen, det är dyrt med liftkort... Man måste ju utnyttja det!

Knäont i puckelpistarna
finns nog inte mycket att göra åt det. jag tycker det är roligt, för det första kan man se alla danskar göra feta faceplants. sen så är dom roliga att jibba på.

Knäont i puckelpistarna
Ja, det är kul så länge det inte gör ont ja. Men sedan blir det jobbigt om man har tagit liften en gång för mycket och måste åka ned igen... Puckelpist? Jag tror inte att mina knän skulle palla det heller... Får börja med något mjukare i sådana fall.

Knäont i puckelpistarna
träna upp musklerna runt knäet, fråga ngn kunnig om hjälp så du tränar rätt, träna även lår osv så allt håller ihop :)

Knäont i puckelpistarna
Åk mono om du har knäproblem. Mycke skönare o mycke snyggare! Monon delar upp tyngden på båda knäna. Annars kan man ju alltid börja göra knäböj och upphopp ett par gånger i veckan till man är i trim inför säsongen.

Knäont i puckelpistarna
Drakbabis sa:
monoski.jpg

Monoski!

Tillbaka
Topp