Knäont vid löpning

tom1969

Ny medlem
Knäont vid löpning
Hejsan!
Har börjat löpa och nu så har jag fått ont brevid vänster knä insida. Det gör inte ont när jag cyklar eller går, men när jag sitter en stund så blir knäet alldeles stelt och en smärta uppkommer på insidan av knäet när jag börjar att röra på mig.
Att böja på knäet är omöjligt.
Någon som har en aning på vad det kan vara?
Är det en överbelastning så att lite vila räcker eller är det ett besök på vårdcentralen som gäller?
Jag har haft en del "knaster" i knäet men alldrig fått så här ont.
När jag har sprungit så har jag tagit det lungt och löpt i 15-20 minuter.
Är glad för alla råd jag kan få.
MVH Tommy

Knäont vid löpning
Doktor! Skälvklart ska du smita bort till doktorn så dom får kolla på det.

Smärta på insidat av knäet säger du. Jag hade tidigare problem med att jag fick så kallat 'grus' i knäet. Små hårda bitar ovanpå knäskålen, under huden. Det berodde på att jag hade slagit knäet och sedan haft knäskydd. Om ditt är på insidan kan det ju inte vara det men symptomen verkar vara väldigt lika.

Men som sagt så röstar jag för doktorn, knän och leder ska man inte leka med. Krya på dig!

Knäont vid löpning
Doktor definitivt, jag hade likadant att knät stelnade och så när menisken hade gått sönder, men du skall definitivt hälsa på fabbo doktor.

Knäont vid löpning
doktorn en kompis hadde lika dant fick operera nyligen=bränna bort llite av minisken...
man blir normal igen efter 1år eller aldrig:/

Knäont vid löpning
henning21 sa:
doktorn en kompis hadde lika dant fick operera nyligen=bränna bort llite av minisken...
man blir normal igen efter 1år eller aldrig:/
låter inte bra för mig, har blivit opererad i menisken tidigare i vinter, får hoppas på tidigare än ett år;D.

Har du varit till doktorn ännu??

Knäont vid löpning
Låter som att det är ledbandet som är problemet. Jag skadade själv ledbandet på insidan vänster knä förra säsongen och kan fortfarande känna av det som smärta eller stelhet om jag suttit stilla en stund. (Har du vridit till knät eller så tidigare? Ledbandsskador brukar nog inte dyka upp bara så där, det ska till en översträckning eller så...)
Jag fick rådet att hålla igång träningen för att stärka omkringliggande muskler (behövs för att stabilisera och avlasta ledbandet). Dock är det "stötfri" träning som gäller, ex. cykling - inte löpning!
Skulle dock rekommendera att du kollar med nån som kan idrottsskador så att det inte är nåt annat som är fel.

Knän är luriga, och det tar tid att komma igen. Tålamod!

Knäont vid löpning
jahaja,, sådär hade jag också några månader för två sesonger sen,, men det gick över efter några månader, så det måste ju inte betyda att det är nått alvarligt,

Knäont vid löpning
Hej!
Det låter lite som min skada, som jag fick denna säsong.
Har du landat platt, efter ett hopp?
Det gjorde jag och f:ck vad ont det gjorde i mitt knä!
Och jag blev så stel så stel.
Doktorn sa att knäet hade belastats fel (det förstod jag själv :)
och att det var vila ett tag som gällde, och succesivt trappa upp träningsdosen.
Jag vilade i 2veckor, stretchade en masssa och efter det så var det bara att hoppa ut i backen.
Besök doktorn
/madskii

Knäont vid löpning
DOKTORN PÅ EN GÅNG!

Det låter som om att du har ledbands eller någons slags korsbands skada.
JAg skadade mig själv i början av skidsäsongen (det framre korsbandet), KNät var då helt stelt och det gjorde som mest ont på knäts insida! Inte skönt!!!

Knäont vid löpning
ett gott tips är att åka till Rinkebys Sjukhus, dom har en jävligt bra ortoped som nog kan kolla på detta. ett tips är att stretcha efter träningspassen.. :D

Knäont vid löpning
jag råkade ut för en knäskada för 5år sedan
men blev aldrig bra infrån så jag ska
opereras så snart som möjligt
för nu har jag värre ont än
vanligt.

Denna skada skedde
i samband med löparträning
på 800m med skadan skedde på 700m
knäpp i knäet slutade på akuten
och fick vara på kryckor nästan i ett helt år
det är ju mycket rehab före & efter operationen
och det är mycket som ska kollas innan de
vill operera knän pga att ibland räker det med rehab
men det får inte gå mer än 5månader av smärtor
innan man ska opereras för detta.

Någon som vet bra ortopeder så får ni gärna tipsa mig.
Och Antar att jag kommer bli opererad i Göteborg eller
Stockholm.Eller liknande sjukhus som får operera knän.

Får se vad läkaren gör med mig härnäst
jag har varit in flera gånger för att få
2 opionen flera gånger.

jag har smärtor hela tiden¨
och det sitter på insidan & utsidan och under knäskålen och fick luxation på knäskålen och samt tror jag att jag har Bacchus systor i knävecket för det gör förjävligt ont sväller upp hela tiden både i knävecket och under knäskålen.

:/

Liknande trådar

Tillbaka
Topp