Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskada - hur snabbt va du tillbaks? - Lateral Tibiakondylfraktur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dante99" data-source="post: 1140647" data-attributes="member: 155186"><p>Tjena!</p><p></p><p>Tråkigt att höra om skadan... </p><p></p><p>Själv har jag dragit 3 korsband och 4 menisker innan 18 års ålder, vet precis vad du menar med abstinensen. </p><p></p><p>Jag började åka skidor igen förra säsongen ganska exakt 1 år efter min korsbandoperation hade dock inga frakturer i knät men stor instabilitet innan operation. Då hade jag i snitt rehabtränat på gym 4-6 ggr/vecka efter sjukgymnasts rekommendation.</p><p></p><p>Det första jag fick höra var precis samma som du glöm skidor köp en bok, men jag vägrade tro på det och tog mig till en idrottsläkare istället för den värdelösa vanliga sjukvården då får du ett helt annat svar. Där var inte svaret om jag kan åka igen utan när jag kan åka igen. </p><p></p><p>Tipset är en duktig sjukgymnast som jobbar mycket med elitidrottare eller ännu bättre idrottsläkare. I västsverige kan jag starkt rekommendera Capio Movement Halmstad, IFK kliniken Göteborg och Joakim Lark på Frisk i Praktiken i Borås. </p><p></p><p>Lycka till hoppas du läker snabbt!</p><p>/Dante</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dante99, post: 1140647, member: 155186"] Tjena! Tråkigt att höra om skadan... Själv har jag dragit 3 korsband och 4 menisker innan 18 års ålder, vet precis vad du menar med abstinensen. Jag började åka skidor igen förra säsongen ganska exakt 1 år efter min korsbandoperation hade dock inga frakturer i knät men stor instabilitet innan operation. Då hade jag i snitt rehabtränat på gym 4-6 ggr/vecka efter sjukgymnasts rekommendation. Det första jag fick höra var precis samma som du glöm skidor köp en bok, men jag vägrade tro på det och tog mig till en idrottsläkare istället för den värdelösa vanliga sjukvården då får du ett helt annat svar. Där var inte svaret om jag kan åka igen utan när jag kan åka igen. Tipset är en duktig sjukgymnast som jobbar mycket med elitidrottare eller ännu bättre idrottsläkare. I västsverige kan jag starkt rekommendera Capio Movement Halmstad, IFK kliniken Göteborg och Joakim Lark på Frisk i Praktiken i Borås. Lycka till hoppas du läker snabbt! /Dante [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskada - hur snabbt va du tillbaks? - Lateral Tibiakondylfraktur
Tillbaka
Topp