Knöl på foten, lösas med Intuition liner?

ohlslof

Medlem
Hallå där! Jag har börjat få en knöl på foten, är i Kanada just nu och här kallar folket det för "Bone Spur" och att "you should take it easy with that man"... har funderat på att köpa en ny pjäxa men knölen sitter precis under/mellan Spännena på foten.. Så i shopen jag varit rekommenderar de mig att köra på en s.k Intuition Liner(innesko). Och att man kan fylla ut där knölen sitter samt att innerskon kommer bli mycket mindre när man väl värmer den..

Så, de som har haft liknande problem (bonespur på foten, benet som går fram till stortån) hur löste ni det?

Och har någon erfarenhet av den tjocka röda/svarta intuiton linern som inte är av märket intuition.. Kan inte hitta länk till just den men den är svart- och röd- randig kan man säga.. Blir den mycket mindre där den behöver bli det? För innan upphettning känns min fot väldigt inklämd i pjäxan när jag har den innerskon/linern i..

snabba svar hade vart fett, tack på förhanden!

med att fylla ut menar jag att man gör det under upphettningen så att när den stelnar kommer det finnas ett litet hår till knölen

jag hade samma problem i kanada. Var i kanada är du för jag kan en sjukt bra bootfitter i Revelstoke där jag var.

Hur som helst det som är problemet är att desto större den blir, desto snabbare växer den så det är lite av en ond spiral som du verkligen vill ta det försiktigt med då den aldrig går tillbaka utan operation. Hur som helst, det som "löste" det för mig var att gå till läkaren och få galet starkt anti-inflamatoriskt utskrivet, trycka pjäxan på den punkten samt att tejpa på oanvända disktrasor med hål utskurna för knölen. dessa klippte jag till cirka 5*5 cm och sedan gjorde jag ett hål i mitten av detta som motsvarade knölens storlekt. Jag hade min knöl på utsidan av foten mot lilltån så du kan behöva göra lite modifikationer på storleken för att det ska passa. Tanken är att avlasta trycket på knölen. själv hade jag mellan 1-3 disktrasor i tjocklek beroende på dagsform. det känns lite funky i början men efter någon timme vänjer man sig. jag tejpade fast det med liknande coachtejp. de som bootfittade där jag var i kanada pratade också om att intuition liners kunde hjälpa men det var verkligen inte säkert och jag vågade inte chansa. Om du har möjlighet att få tag på Fischers vaccum pjäxor så är det ett sjukt bra alternativ som har hjälpt mig otroligt mycket och funkar perfekt.

andra idéer som jag hörde i mitt sökande var att klippa ett hål i innerskon på dina nuvarande pjäxor för knölen. ett bra tips för att få det på rätt ställe är att tejpa fast en sk neo-magnet på foten ovanpå knölen och sedan sätta en motsvarande på utsidan av linern. Då ser du exakt var du egentligen har knölen då detta kan vara svårt annars. Sedan är det bara att skära ut ett hål för knölen för att avlasta trycket.

Hej
Jag har samma problem som du.

Mitt problem löste en trevlig person i skiduthyrningen i Björnen. Han tog en tjockare variant av skavsårsplåster och skar ut ett hål för knölen. Betalade 50 spänn och har inga som helst problem längre...

Lycka till
Stefan

Tillbaka
Topp