Kollektiv i Kanada, be there or be m²

Tjenare,

Ær sjukt sugen på att dra till Kanada i vinter. Har læst ett flertal trådar om alltifrån ortrer till boende. Verkar som fernie skulle passa mig ganska bra men øppen før alla førslag.

Hade varit grymt sweet dra ihop ett stort gæng och hyra en større stuga eller lægenhet och kanske fixa en gammal van?=) Då hade vi alla kommit undan jævligt billigt och haft sjukt kul!
Tænk er sjælva ett gæng på 10 pers som drar upp med vanen tidigt på morgonen med vetskapen att det dumpat 4dm under natten. Shredda hela dagen och kanske bygga någon bc-kicker och bara leva livet. Sen komma hem på kvællen och kæka mat tillsammans, kanske ta några bers och kolla film! Sounds good to me at least;)

Førtillfællet ær jag i norge och førsøker skramla ihop lite slantar till resan. Hur mkt behøver man før att leva igenom en sæsong? Kan mkt væl kunna tænka mig att jobba 3-4 dagar i veckan men skippar helst!

Planerar på att dra i slutet av december men øppen før andra alternativ också.

Så alla ni som ælskar att fluffa puder i skogen, droppa klippor eller bara shredda lite rails hør av er.

Ha de

Petter

Tja!
Det låter ju askul. Jag funderar på att åka i januari. Är det bara du än så länge eller?

Oskar

Jag åker også i början av januari. Hadde vært bra å dela boende med noen. Kunne jo provat at hitta noe tilsammans.

Kristoffer

Tjabba! Jag kan tänka mig att åka ner i slutet av december men helst i början av januari!! jag letar boende också!! sjukt sugen!

Men fan, vi är ju fyra bara här!
Har snackat med wicked-wickawd här på fr också och han drar med några polare i början på november. Men vi kan ju börja leta någon större stuga redan nu eller nått!
Kommer bli en galet skön säsong!=)
Ha de

halloj!
detta låter mkt intressant! är också stört sugen på kanada (har dock ännu ingen erfarenhet av att säsonga och känner mig lite sent ute).. men fernie och dela boende låter som ett schysst upplägg! åka i slutet av dec / början jan är det som gäller för min del. hör av er! :)

//Anna

Jag är på jakt efter två sovplatser i Fernie från ca mitten av december, dagarna ska spenderas på skidor jobba kan man göra hemma, delar gärna ett hus!

Har inget emot att knata en bit för att nå pudret, inte heller en öl (eller flera) när skiddagen är slut.

/Kalle

moovin och KungKarl, sounds good!=)

Vi är tre eller fyra spikade + några osäkra. Vi har hittat lite olika boenden men behöver avgöra ganska snart vad vi ska köra på.

Har ni några önskemål? Hur mkt kan ni tänka er betala i månaden på hyra? Hade tänkt ca 4000 själv..

Men låter grymt kul, adda mig på msn kan vi snacka mer där, petter_backlund@hotmail.com

Peace
p

men grabbar!!

är ni säkra på att det är fernie som gäller? jag och min kompis frida drar till nelson, white water i slutet på dec och planerar att vara där eller i krokarna tills början på april.

vi har hört att nelson är en charmig kulturstad och att det finns enorma turmöjligheter i området. samt att det snöar otroligt mycket!

vi har inget boende spikat men är liksom goofball helsålda på idéen att ha en stor stuga å trycka in massa folk i! så om ni vill sadla om till nelson kan vi fixa en cabin :)

ha de!

ja vi är väldigt insnöade på fernie faktiskt :) just nu är vi fyra spikade så vi ska antagligen boka huset imorgon.. så letar någon boende är det bara skriva.. tveka inte!! hade! :D

WoOoWoo sa:
men grabbar!!

är ni säkra på att det är fernie som gäller? jag och min kompis frida drar till nelson, white water i slutet på dec och planerar att vara där eller i krokarna tills början på april.

vi har hört att nelson är en charmig kulturstad och att det finns enorma turmöjligheter i området. samt att det snöar otroligt mycket!

vi har inget boende spikat men är liksom goofball helsålda på idéen att ha en stor stuga å trycka in massa folk i! så om ni vill sadla om till nelson kan vi fixa en cabin :)

ha de!
Hade vart kul, men whitwater är väll inte jättemkt att hänga i julgranen en hel säsong? eller?=)
Tyckte det såg ganska litet ut och låg fallhöjd, corect me if im wrong. Kom till fernie vettja så spikar vi boende?=) Sen är jag lätt på att åka runt och testa lite olika områden.

Jag gillar att du nämner kulturstad, säger mkt om personligheten=) Men kom igen och haka på till fernie sen kan man ju åka på lite roadtrips då och då. Så splittar vi alla på en fet van?

Ni kommer missa något i nelson vill jag lova! haha

Tillbaka
Topp