Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Kombinera Telemark och alpint med samma utrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kuro" data-source="post: 1141746" data-attributes="member: 103557"><p>Meidjo bindningen har en alpin häldel man kan köpa till för att kunna växla mellan telemark och alpint. Du måste ha NTN pjäxor med pin-inserts för att det ska funka.</p><p></p><p>Själv kommer jag köra telis på 22-design outlaw ntn och alpint på fritschi tecton med scarpa tx ntn pjäxor och quiver killers inserts för att kunna använda samma skidor och pjäxor till båda. Har opererat både korsband och nu senat menisken så det känns som jag bör delvis sadla om till alpint for att undvika fler skador.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kuro, post: 1141746, member: 103557"] Meidjo bindningen har en alpin häldel man kan köpa till för att kunna växla mellan telemark och alpint. Du måste ha NTN pjäxor med pin-inserts för att det ska funka. Själv kommer jag köra telis på 22-design outlaw ntn och alpint på fritschi tecton med scarpa tx ntn pjäxor och quiver killers inserts för att kunna använda samma skidor och pjäxor till båda. Har opererat både korsband och nu senat menisken så det känns som jag bör delvis sadla om till alpint for att undvika fler skador. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Kombinera Telemark och alpint med samma utrustning
Tillbaka
Topp