Kommer man in på uteställena i åre om man är 18?

Sofie_Stone

Ny medlem
Hej! Jag och 5 st polare ska upp till åre på sportlovet(v9) och undrar om man kommer in på uteställerna i åre om man är 18? JAg har hört att det är typ 20 överallt. Om ni har ngn aning om detta..skriv=)

det finns ett ställe i åre som har 18-gräns, som heter diplomat. där har de after ski å klubb å det brukar va rätt mycket folk på stockholmarnas sportlov. de andra har tjugo, å e rätt hårda på det.
maria

Bygget 20
Wersens 20
Country Club 20
Thaison 18 eller 20. Inte riktigt saker.
Dippan 20 normalt men pa loven som brukar de sanka till 18

Har de slutat med NightWing i Åre nu förresten, de gamla sköna 16 års haket på SunWing *s*

/Eddy

det är 20 ÖVERALLT i Åre under sässong...
MEN, under sportlovet sänker de flesta ställen gränsen till 18, så det är lugna fisken!

Om man inte åker på lovet så äre bara att hoppas.... Eller känna någon som kan fixa ;)

djup uringad topp, en blyg blick så ska du nog se att de flesta vakter släpper in er.. tråkigt men sant.

Har du varit ute i STHLM nån gång? då vet du att åldersgränser är mycket skitsnack för att ha en anledning att slippa släppa in folk som man inte vill ha där av andra anledningar. Jag tycker dock att de är lite hårdare i Åre än här i stan. Men Dippan V.9 är ett säkert kort för en 18 årig tjej från Djursholm, alla dina klasskompisar hemifrån kommer vara där ;)

Ha det så kul!

FREDRIK!!! -Varför inte göra en Combo?
Jag brukar inte ha några problem med att festa på eftermiddag/kvällar OCH ändå stå näst-näst-näst först i liftkön nästa morgon, klart att man får ta det lite lugnare på kvällen, men framförallt; det finns inga fem-ställen i fjällen och man bor bara ett flask-kast från krogen, så man är ju i regel hemma till 2 ändå.
-kom igen det är SEMESTER för F-N!

Nix alla har FEL :D. Man kan komma in på Hotel diplomat om man är under 18 men då måste man få speciellt tillstånd. Vi reste dit med kyrkan och de kunde fixa in 20 ungdommar under 18, fråga mig inte hur men det är fullt möjligt. Man kanske måste ha en myndig person med sig.

Du kan vara sexton o komma in på Dippan eller Bygget... har ALDRIG sett en tjej blivit nekad... sen att man får betala 120:- o se glad ut är en annan femma. Dessutom är bärsen medelmåttig o spriten utspädd.

Tack Dr Snow för att du återupplivar den gamla trotjänaren... =)
[om nån inte läst den bör ni göra det. Roligare läsning i form av personangrepp, hån o allmän bitter ironi är svår att finna]

Vill du verkligen gå på "ute"ställena...jag skulle rekommendera inneställena...:D....:)...:/...lågt =)

MackMacke:
Sunwing har ju bytt namn till tott, så det blir väl TottNight el. FightNight!

Vad är en kväll på dippan... billig öl? billig entré? billig sprit? inte det.. skippa dippan och kom till el_macos eld- och svartbar.. där det brinner stora lågor liggger den!! där flödar ölen och spriten och är du tjej får du betalt för att komma dit!!

Hej Sofie. Bor du i sthlm.. måste kolla.. ja, det gör du. Gå inte ut i Åre Sofie ! Spar pengarna och köp ett par formgjutna sulor eller nåt. Jag och mina kompisar kallar diplomat för isöron-stället, för att öronen har ramlat av innan man har kommit in och alkoholen har frusit fast i fötterna eller nåt för inte fan är man full heller. Den kön är inte värdig på nåt sätt. Nej vet du vad, åk skidor i Åre för hela slanten, mysli och fjällfil och hela dealen, väckarklocka och grejer. NEJ !! Förresten, gå på sunwings afterski, tok-pruta på bartendern, knäck ryggen på en pinnstol, använd dina stämband på bästa sätt, och förstör hyrskidorna i tunneln under stora vägen där det inte ligger en gnutta snö (det var inte jag v11 2001 - förlåt hyrfarbrorn) Eller okej då, gå ut i Åre då, men ring mej först

Det gamla nightwing på Tott är numera inget disco alls, det är nämligen kontor för hotellet, de har lagt om kursen helt och har numera bara restaurangen (Bibbos, kolla in deras logga förresten, den är snarlik Stockholms gamla "Biblos") och så har de pianobar en trappa upp!!
Torvtaket hade förr 18 årsgräns, kanske nu med vad vet jag??

Lycka till!

Kommer ni ihåg det gamla "The white heart"? Det var tider, det!
Dörrvakten (Mark) var fårn england och visste inte hur man kollade åldern på legget, så han släppte in alla. Att sedan ägaren brukade sitta och ragga på femtonåriga tjejer på sin egen krog, är en annan historia.
Men tiderna förändras, nu har dom visst öppnat nån värdelös italiensk pastaresturang där *snyft*!

Har aldrig hört talas om "The white heart". Är jag för ung då? När jag halkade på torget första vintern var torvis innestället för artonåringar. Det kokade i källaren !! Och jag kom in där fast jag var sexton och hade ett falsklegg på arton, men jag såg ut att vara typ 12! Jag kan fortfarande vakna på nätterna, sätta mig upp i sängen, kallsvettig och tänka: "Vad sysslade den vakten med?"

Och Nightwing ja... Hmm.. Det var där dom snygga tjejerna fanns, det var där huvudvärken fanns. Och på gångvägen ner pinkade jag alltid på huset där jag fick för mig att Jack hälsade på en kompis i Ulf Lundells roman "Jack" som alla har läst.

Och svarttaxichaffisen som häpnade över varför vi gick ut i Åre: "Det är ju i Storlien man ska va, det är ju där alla fjällbordeller finns." Undrar vad kungen skulle säga...

Tjena! Nu blir det inte så att jag ska upp dit i år men tack iallafall:) Jag läste inlägget från o1 om dippankort.. jäkligt va sköj..men låångt. va uppenbart d var att folk stör på Stockholmare..okej d finns ganska gått om dessa "vi är bättre än er människorna" men vi är inte alla som ni tror att vi är...
Ha D Gött

Ha det

Jag är Stockholmare och det med stolthet !

Även om jag ser en jeanskille utan mössa med nyaste oakleybrillorna klockan två på eftermiddagen åka upp med hummelliften för att lägga en bakfyllekaka i snön och åka ner igen för att beställa in veckans erbjudande en sexa jäger och stor stark i baren...

... så är det med stolthet jag är stockholmare.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp