Kommunal strejk!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Dave_Spruce

Medlem
Kommunal strejk!
Det är synd att de strejkar på vissa områden. Men i Helsingborg där det för tillfället är ohyggligt svårt att hitta parkeringsplats är jag ruskigt glad att parkeringsvakterna strejkar.

Man kan parkera var som helst, hur som helst hur länge som helst utan att betala. Fantastisk! Om ni bara visste hur mycket pengar och tid jag har sparat på denna strejken. Riktigt bra!

MERA STREJK!=)

Kommunal strejk!
ja, här i stan strejkar mattanterna, städerskorna och vaktmästarna. så de blir skitigt och ingen mat i skolan nästa vecka

Kommunal strejk!
Men den 13:e juni försvinner skolplikten för elever på` högstadiet... :) Vi får ingen mat på 2 veckor.. mindre kul, ingen städniung heller.... åt helvte med sossepacket

Kommunal strejk!
Det är väl synd bara att inte skatten minskar under strejken... MIg har det ju inte stört ett smack att dom strejkar, var ju ett tag sen man hade något med något kommunalt att göra!!!

Kommunal strejk!
jo men det finns ju inga pengar... så enkelt är det. Dessa jobb är lågavlönade och så har de alltid varit. Självklart är de värda mer pengar men det finns ju inga som sagt..

Kommunal strejk!
Det blir väll till att sitta ute på skolgården och plugga i spöregnet då...
Man får se till att skita ner mer än man brukar så att det blir så äckligt att man får gå hem istället...

Kommunal strejk!
ja ja får väl ta och reda ut det här. lite onödigt att gå i strejk med det ändå hyfsade rådande avtalet, nästa gång då en strejk verkligen skulle vara befogad så blir ju förhandlingsläget desto sämre.

vore det inte oxå bättre att strejka för lägre skatt istället för högre lön? samma inkomst och lägre skatt ger ju i genomsnitt en högre nettoinkomst än en ökning av lön och därmed skatten.

glöm inte de privata parkeringsbolagen...dom har inget med Kommunal att göra.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp