Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Kompakt skumgummi till bootfitting
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1201220" data-attributes="member: 92022"><p>Ett ytterligare problem för mig förutom låg vrist och kycklingben är att jag har en bred ankfot också. I normala fall i de flesta pjäxor så tar foten i skalet vid stortån samt utsidan foten bakom lilltån även utan innersko... </p><p>Har idag dalbello lupo ax120 och har tryckt dom en gång får att få plats med stortån i sidled men det behövs en tryckning till för att stortån ska få plats och behålla någon cirkulation. Har givetvis gjutna inlägg.</p><p></p><p>Kändes lite rymliga från butik för smalbenet men ändå ok men nu har det börjat ge med sig mer. Jag vill fylla ut med något hyfsat stabilt (och värme isolerande) men helst inte stenhårt som hårdplast. Jag har inte direkt erfarenhet av just armaflex men baserat från bilderna ser det väldigt mjukt ut som [USER=138899]@GoranC[/USER] säger. Visst fyller det ut lätt men ger troligtvis inget stöd vilket är hela poängen. Pjäxan är inte obekväm jag vill bara sitta fast bättre.</p><p>Jag siktar nog på Sidas, frågan är grön eller blå? Sen får jag klippa/slipa/skära till bitar så det blir bra passform.</p><p></p><p>[USER=138899]@GoranC[/USER] Jag har kikat på flexibla skärbrädor tidigare också men dom är för styva och hala/svårlimmade (typ teflon eller annan fet plast) för att det ska gå att arbeta i på vettigt sätt i de flesta fall. Den jag hade gillade dessutom inte minusgrader utan blev stenhård och skör. </p><p></p><p>[USER=168402]@Rare[/USER] Dekorgummi har jag sneglat på pga priset men magkänslan säger att det är för mjukt då jag vill få stabiliteten även under tryck. </p><p></p><p>Så behöver egentligen en pjäxa som har extra bred läst och smal över vrist och smalben, har än så länge inte provat någon modell som passat vettigt från fabrik men tar tacksamt emot tips för framtiden!</p><p>Lite sugen på att testa fischer vacuum men det är inte gratis och lite allt eller inget, från fabrik sitter dom inte bra utan det måste hända mycket vid värmning för att det ska passa mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1201220, member: 92022"] Ett ytterligare problem för mig förutom låg vrist och kycklingben är att jag har en bred ankfot också. I normala fall i de flesta pjäxor så tar foten i skalet vid stortån samt utsidan foten bakom lilltån även utan innersko... Har idag dalbello lupo ax120 och har tryckt dom en gång får att få plats med stortån i sidled men det behövs en tryckning till för att stortån ska få plats och behålla någon cirkulation. Har givetvis gjutna inlägg. Kändes lite rymliga från butik för smalbenet men ändå ok men nu har det börjat ge med sig mer. Jag vill fylla ut med något hyfsat stabilt (och värme isolerande) men helst inte stenhårt som hårdplast. Jag har inte direkt erfarenhet av just armaflex men baserat från bilderna ser det väldigt mjukt ut som [USER=138899]@GoranC[/USER] säger. Visst fyller det ut lätt men ger troligtvis inget stöd vilket är hela poängen. Pjäxan är inte obekväm jag vill bara sitta fast bättre. Jag siktar nog på Sidas, frågan är grön eller blå? Sen får jag klippa/slipa/skära till bitar så det blir bra passform. [USER=138899]@GoranC[/USER] Jag har kikat på flexibla skärbrädor tidigare också men dom är för styva och hala/svårlimmade (typ teflon eller annan fet plast) för att det ska gå att arbeta i på vettigt sätt i de flesta fall. Den jag hade gillade dessutom inte minusgrader utan blev stenhård och skör. [USER=168402]@Rare[/USER] Dekorgummi har jag sneglat på pga priset men magkänslan säger att det är för mjukt då jag vill få stabiliteten även under tryck. Så behöver egentligen en pjäxa som har extra bred läst och smal över vrist och smalben, har än så länge inte provat någon modell som passat vettigt från fabrik men tar tacksamt emot tips för framtiden! Lite sugen på att testa fischer vacuum men det är inte gratis och lite allt eller inget, från fabrik sitter dom inte bra utan det måste hända mycket vid värmning för att det ska passa mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Kompakt skumgummi till bootfitting
Tillbaka
Topp