Kompisar i Luzern/Zurich/Engelberg?!

Peter_G

Medlem
Tjena alla sköna människor,

Jag bor för tillfället i Luzern med en polare. Nu är det så att han börjar jobba på måndag så nu undrar jag om det är någon där ute som är lika taggad som jag på bra friåkning och som vill samköra lite?! Jag har en välputsad WV Passat med aux till förfogande under nästa vecka 31 jan - 6 feb och vill få så bra skidåkning som möjligt innan jag sticker hem den 7 Feb.

Jag åker främst till Engelberg, men också andra orter som Andermatt, Hasliberg mm. Jag är rätt flexibel, bara det är bra förhållanden. Jag söker nu kompisar som också brinner för puder och har all nödvändig utrustning och kunskap.

Hör av er om ni är i krokarna :) Bara skicka ett PM.

//Peter

Tänkt åka fre-sön (om vädret tillåter, risk att det är stängt pga storm på söndag), men kan tyvärr inte ta ledigt nästa vecka! :(
Just nu hoppas jag att det kommer mer än de 5 cm i prognosen inatt så att det blir lite mjukare än det var idag... ;)
Blir Engelberg, var i Andermatt i måndags och basen är inte riktigt lika bra där.
/Kalle

Tja! Kalle, hoppas du hade en fin dag i Engelberg idag. Jag var där och körde lite i Jochpass och det var bättre än vad jag trodde. Jag kommer nog ta in på Spannort Inn Hostel på söndag kväll när min kompis drar på jobb så om ni kommer loss så hojta till så kan vi köra lite tillsammans nästa vecka!

Jodå, var bra alla dagar tor-lör, om än lite mkt folk igår. Håller med om att speciellt Jochpassidan var bra, Steinberg rätt så "stökig" jämfört. Down day idag tyvärr pga stormen...
Bra att veta att du är där, jag kollade min jobbkalender, möjligt att jag kan ta ledigt på fredag. Hör av mig isf!

Jeg studerer også i Luzern i vinter. Har sesongpass i Engelberg og ser noen kompiser å kjøre med. Kjører splitboard, og har full utrustning. Håper noen roper ut om de er interesserte i noen å kjøre med. Jeg har fri onsdager og fredager i tillegg til helgene :D

/Andreas

Tjena! Är det någon här som funderar på att dra till Engelberg eller någon annan ort i veckan här eller till helgen?

Jag är rätt sugen på att åka lite!

Hej!

Jag pluggar i Zürich den här terminen och tänkte åka i helgen antingen till Engelberg eller ngn annan närliggande ort (typ Flumserberg eller så)! Blir det Engelberg blir det övernattning, annars nästa helg dit! Joina?

Tillbaka
Topp