Kona Shred vs. Nishiki Shot

NickeNyfiken

Ny medlem
Jag tänkte köpa en street/dirt-hoj och funderar på Kona Shred eller Nishiki Shot. Bromsarna är identiska, Hayes MX2, på båda. Kona Shred har lite sämre växlar, Alivio vs. Deore, så jag antar att skillnaden ligger i gaffeln och ramen. Min fråga är nu: om man är nybörjare, är det då värt att lägga ut en tusenlapp extra på en Kona Shred (dryga 7000 börjar nämligen bli i dyraste laget för mig)? Jag vet att det finns många Kona-fantaster därute som säkert kommer att säga ja men finns det någon som har erfarenhet av Nishiki också som kan ge ett objektivt utlåtande? Gärna svar av typen: om du ska droppa från höjden x eller högre är det värt pengarna.

satsa på någon slags kona, Nishiki verkar vara ett litet b-märke och de flesta säger att dom går dönder lätt.. så satsa på kona

köp min cowan o6 för 12000:- köpte den för 13400:- får en vecka sen helt ny har knappt cykla på den...

de är en riktigt bra cykel :P

ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag du INTE ska köpa en shred inte kona överhuvetaget
först är ramarna äckliga tycker jag och väger bly sen så spricker dem bara eller så är det min kompis som inte kan köra han hade sönder två st stuff där han fick spricka i skivbroms fästet och en stinky deeluxe som fick en spricka uppe vid styrhuvudet
jag tycker du ska köpa cykeln som bjorkkis sa, lätt värd 7000 för dem där komponenterna!!!!

http://www.blocket.se/vi/7582633.htm?ca=15_s

Tillbaka
Topp