Konspirationsteori!

Mountain_Man

Aktiv medlem
Konspirationsteori!
Som alla insatta vet är det nu sportlovsdax. Ski* har de senaste åren satt i system att på lämpligt sätt väcka massmedias intresse inför sportlovet genom massiva lavinvarningar och liftkortskonduktörer. Eftersom det här med laviner löste sig helt naturligt i år, har man varit tvungen att ta till nya medel.

Att spränga laviner är ju inte att tänka på, eftersom man då riskerar att mista sin pelikanattraherande 4 på varningsskalan. Sagt och gjort stod fjällchefen Björne med flera kilo färsk dynamit i handen som var inköpta just för massmedial väckning. Och Björne som är en handlingens man visste nu precis vad som skulle göras!

Och om jag inte misstar mig kommer det att smälla minst en gång till innan det är dags för det stora slaget vecka 9. Första sidan på X-pressen o. A-bladet är ett måste för Björne & Co.

That´s all kids! / MM

Konspirationsteori!
heh.... jag drar söder istället för norr.... chamonix för min del på "sportlovet" , har ju gått en del laviner där och gud har ju dumpat ner ett antal hekto puder där under vintern... hoppas det kommer mer snö under veckan som sedan packas lite schysst mot slutet så att det är fint när jag kommer ner!

over and out!

// bison.

Konspirationsteori!
Självklart låter det skit tufft med hög lavinfara... Det kommer komma upp till 60 ml nederbörd i fjällkedjan den kommande veckan, det betyder ca 50 cm snö på sina håll. SMHI snubben var i extas. Nu får amn ju hoppas att det stämmer bara. Löpsedeln v. 8-9 kommer lyda: "Extrem lavinfara i Fjällen", "lek på liv och död"

Konspirationsteori!
...du låter verkligen de explicita budskapet tala för sig själv. Börjar Uppsalasonen bli en tyst tillbakadragen norrlänning måhända? Ordbajs ordbajs ordbajs!

Konspirationsteori!
Snarare brist på ork för min del. Sen är ju frågan om du menar att alla norrlänningar är tysta och tillbakadragna, är inte det lite väl mycke generalisering min gode Patrik?

Konspirationsteori!
När jag läser artikeln om "Lavinhinder" i ÅRE kan jag inte än annat än häpna över den enorma trångsynthet och förmyndarmenatlitet som föreligger.

Det är ju onekligen ett effektivt sätt att hindra mäniskor från att utlösa och åka med i laviner att hålla dem borta från snön utanför pisterna. Men vore det inte betydligt bättre att istället arbeta för att så många som möjligt ska få möjligheten att åka offpist på ett säkert sätt. Björne borde ta sin dynamit upp till de potentiellt livsfarliga hängdrivorna istället för att leka maffiatorped på torget.

That´s all kids! / MM

PS! För övriga kan jag rekommendera Romme Alpin där lavinfaran för närvarande är obefintligt. Dock bör man akta sig för sportlovsfirande bladesåkare som åker lika fort på tvären som på längden. DS.

Konspirationsteori!
Gode vän, visst är det en grov generalisering från min sida. Det var först och främst menat som ett skämt, men nu när vi ändå är inne på ämnet anser jag att vi måste generalisera för att klara av vår vardag. Hela vårt språk och medvetande är uppbyggda på det. Exempel: Varje gång du ser en ko så vet du att det är en ko, just för att det är en ko. Tänk vilket kaos det skulle bli annars. Läs gärna vidare om det här i någon grundbok i filosofi (tex. Sofies värld eller liknande) Där finns det förattare som beskriver denna tankeslinga bättre än vad jag gör.

Om du anser att jag förolämpade någon med mitt uttalande ber jag naturligtvis om ursäkt till alla som tagit åt sig. Jag vill inte vara den som startar ett upplopp liknande de andra "sthlm VS norrland" som figurerat här på forumet.

Ödmjukaste hälsningar
Patrik Sundberg

Konspirationsteori!
Ja Patrik. Den gamla beryktade "kampen" Sthlm Vs Norrland har jag aldrig brytt mig om. Får ju själv alltid hoppa in där det är en man kort...

Undrar om det var Björne som råkade tappa sin nyinköpta dynamit på torget också?

Konspirationsteori!
En kämpe för de svaga. Vår tids egen Robin Hood, Ivenhoe, Batman och Spindelmannen samlad i en och samma muskulösa kropp. En sann helyllekille med ärliga motiv och mål. Kom igen nu lappjävel, ge dig för fan! Kom upp två våningar så ska jag bjuda på kaffe innan jag spöar dig.

P&K //p.

Konspirationsteori!
Hemskt roligt att ni lyfter upp inlägget till högsta listplats. Men vad har ert gnabb med Skit* att göra? Förövrigt finns det de (vänner till mig...) som anser att Uppsala visst ligger i Norrland.

MVH/MM

Konspirationsteori!
Vårt gnabb har inenting med skistar att göra. Vi sökte bara plats att prata på och det fann vi. Sen skulle inte jag vara så snabb på att prata strunt om skistar om jag vore dig. Eller du kanske missade att köpa aktierna?

För övrigt kan tilläggas att Uppsala ligger i norrland, så är det. Allt norr om Solna är nolland och allt söder om Tälje är Skåne!

Konspirationsteori!
skönt å se alla dessa dissningar om norrland..
Ska bespara er med svar dock, orkar inte börja disskutera det..
Men ja konspirationsteorier is the shit!

Konspirationsteori!
jag hörde att man i bjurs har börjat nalla av mitt dynamit föråd... kanske är det av samma anledning som åre (skistar) eller kanske dem ska användas på deras stenålderspistmaskiner ??
därom tvista de lärde !

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp